Kristi Himmelsfärd

När alla kan njuta av ledigheten har jag tenta på onsdag som jag har massa ångest för. Suck. Men orkar fan inte plugga hela helgen för det.

I torsdags kväll skulle jag och Stu gå ut och äta hade vi bestämt men dagen innan kom Stu på att juste vi var ju bjudna på grillfest med utgång (hos Alex och Malin, paret i Alvik) som han hade råkat glömma att meddela mig.
Blev iaf hur trevligt som helst och massvis (!!!!) med god mat.
Hade bestämt mig innan till 100% att jag absolut inte skulle gå ut utan åka hem tidigt eftersom jag skulle upp klockan sju igår för att åka till skolan (måste väl ha varit den enda som hade skola igår!!!!!). Men det var så himla trevligt och efter lite vin och lite drinkar så blev jag övertalad att följa med iaf. Fan, jag är sjukt dålig på att säga nej ibland....
Men det blev inte så vilt, vi åkte till Scandic Malmen och jag drack världens godaste Smultron Daquiri!

Så jag och Stuart gick ut och åt igår istället. Vi kollade lite olika restauranger men efter en majmånad med TV-köp, Paris-resa, Tully reunion, och massa annat så bestämde vi oss för att "bara" gå till Vapiano. Vi var där i Berlin och var väldigt nöjda och vi var minst lika nöjda igår! Det blev bruschetta, pasta med gorgonzola och valnötter, pizza med stark korv, oliver och lite andra grönsaker och varsitt glas vin innan vi mätta och glada gick en promenad i Gamla stan.
Jag kom ihåg att jag sett ett cafe som hette Chokladkoppen någon stans i gamla stan som hade varm vit choklad (som jag ÄLSKAR) men jag kunde inte komma ihåg vart... Vi gick runt, runt utan att hitta det. Jag var lite halvsäker på att det låg på Stortorget men när vi kom dit kunde jag inte se det...
Vi gick iaf tillbaka ner men klockan var väl runt tio och nästan alla caféer vi såg var stängda. Så det slutade med att vi gick tillbaka upp till Stortorget och helt plötsligt såg jag fiket där! Jätteknäppt att jag missade det första gången!!
Hur som helst så blev det varsin varm vit choklad och vit choklad-cheescake. Helt underbart var det och en perfekt kväll! Stuart och jag rullade hem efteråt...

Borde definitivt gå ut och äta oftare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback