Två kanonhelger och ett till A

Helgen i Paris var TRÈS BIEN!

Tiden gick såklart jättefort men vi hann samtidigt med mycket:
Picknick vid Eiffeltornet i solsken och 25 grader, afterwork med mat och gratis champagne i två timmar, öl och pratande på engelsk bar, shopping, promenad till Triumfbågen, Frappucino på Starbucks, massa billigt vin, politisk diskussion på baren i Jonnas hus, smarriga crèpes, brieost, alldeles för mycket dans på latinoklubb, mohito, Sacre Ceur och Montmartre... alldeles underbart var det!

Paris var en jättemysig stad med massa fik överallt . Folk rökte mycket och gick runt med en baguette under varje arm. Precis som väntat!!

Killarna i denna stad var lite skabbiga dock. De stirrade alldeles för mycket och ville inte lämna en i fred! Helgens skabbigaste raggningsreplik var helt klart i champagnekön på after-work-klubben, en slemmig kille som lutade sig fram mot mig och sa "Your skin is smooth". Yuck!

Annars var Parisarna väldigt kärleksfulla. I alla åldrar. Vi såg hångel överallt. Mitt på blanka dagen. Gamlingar som hånglade på parkbänkar, en tjej satt gränsle över en kille bara sådär som att det var den mest normala saken i världen. Ja, vad ska man säga...

Mitt knä tyckte inte om mig på hela helgen. Det var svullet och jobbigt och blev ju inte direkt bättre av att jag gick runt hela Paris, dansade alldeles för mycket och inte vilade nånting. Men efter tre år är jag bara så jävla less på det här knät! Jag har anpassat mig så länge, nu ville jag bara ha en trevlig helg!

Det var himla kul att träffa Jonna igen, och en jättefin lägenhet hade dom! Fick dela dubbelsäng med Jonna också och slapp sova på luftmadrass! Hade varit ännu bättre om inte Mian snarkade så och mina öronproppar ramlade ur...

Blev lite shopping men köpte inget åt Stuart vilket han påpekade när jag kom hem. Tänkte inte på att han köpt nåt till mig från varje ställe han varit på på sistone! Ooops.

Helgen innan då...

Ja, Tully Reunion var också en panghelg! Det var efter styrketestet som knät svullnade upp. Lite konstigt med tanke på att det var så jäkla länge sen jag opererades nu men å andra sidan vet man aldrig vad mitt knä tänker och tycker.
Det var alltså svullet hela långa helgen. Vilket var perfekt eftersom vi skulle ut två kvällar, gå på sightseeing i stan och promenera omkring lite till... Suck.
Första kvällen gick vi till Snaps och andra kvällen blev det Fasching. Jag gillar det stället måste jag säga! Även om jag pga knät fick sitta vid ett bord hela kvällen medan de andra dansade.
Vi kollade in Gamla stan och hann också med Djurgårdsfärja i solskenet. Så himla fint väder!
Alltid lika kul att träffa de människorna. Känns som vi ses oftare!

Annars kan jag väl nämna att jag fick ett till A på Marknadsföringen! Kändes jäkligt bra!!!
Han måste ha varit väldigt snäll med rättningen dock!!

Ser fram emot Carros vårfest på lördag och försöker förtränga att jag ska jobba nio-fem imorgon natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback