Ingen rast, ingen ro nu heller!

Har lite svårt att få ihop mitt liv tycker jag. Skulle helst bara vilja ta det lite lugnt men får nog vänta ett litet tag.
Helgen var skoj! Kändes som om den började redan i torsdags då jag var på tapas- och singstarkväll hos en Uni-kompis i Nacka. Massa prat och först tapas och sedan fajitas så ni kan ju tänka er att jag var glad och nöjd! Blev lite sangria också vilket inte var helt fel! Vi sjöng Abba-singstar och kollade på Sex and the city, en riktig tjejkväll.
I fredags blev det lite plugg, dena jäkla väskexpert-övning vi har på redovisningen tar upp jävligt många timmar av mitt liv just nu!
Sen var vi på middag och drinkar i fredags kväll med Stus jobbkompisar. En av de skulle ta mammaledigt så det var anledningen. Har inte träffat så många av dem förut så det var kul! Var först hos Stus chefs pojkväns hårsalong vid stureplan och drack lite champagne och sedan till en sjukt stor lägenhet på Karlaplan där vi åt smörgåstårta och drack mer champagne och vin. Mums!
I lördags hade vi fler planer. Först var vi på fika hos Phia och drack te och åt söta små hallongrottor. Sen åkte vi till Alvik och kollade på fotboll och åt middag där.
Ganska oväntat egentligen. Killen hade vi bara träffat en gång, när vi var ute på Snaps förra månaden med Mian och Dave. Då var också Stuarts kompis (som vi inte känner jättebra heller direkt) och hans kompis med som vi alltså inte hade träffat förut. Han bjöd iaf hem oss nu på middag hos honom och hans tjej (som vi inte hade träffat alls) och det var faktiskt jättetrevligt!!!! Borde göra sånt oftare!

I söndags hade jag sett fram emot att dricka te och fika med Carro och Phia men det blev jobb 7-15 istället. Var riktigt trött eftersom jag inte fått mer än 4,5 timmars sömn från kvällen innan men det var inte mycket att göra så jag överlevde ändå utan problem! Skönt med lite pengar också!

Nu har en ny vecka dragit igång och jag har fullt upp med att försöka hänga med i skolan, mitt i virrvarret så har vi precis börjat med marknadsföring också! Så det blir nog en hel del plugg i veckan.
Försöker träffa alla jag inte sett på länge så idag ska jag äta lunch med en kompis i skolan och imorrn blire en annan lunch med en kompis från jobbet. På torsdag sen är det ekonomernas dagar och då hoppas jag stöta på Phia igen!
Sen ere helg igen och då kommer Emmanuel, en fransman vi träffade i Tully, hit och ska bo hos oss över helgen. Känner honom inte särskilt bra men det blir nog skoj! Ännu mer party och drickande kan jag tänka mig. Ska även jobba på söndag så lär va lagom trött.
Så schemat är hyfsat fullt fortfarande, ingen rast, ingen ro! Å så måste jag som vanligt klämma in rehaben i det här. Sen ska jag få in en träff med Carro också, det var alldeles för längesen!!!
Nu ska jag skynda mig till Uni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback