Fattig student

Fick hem min lönespec för februari idag. Ingen höjdare, 1500 spänn är allt jag får den 25:e. Hugaliga.
Hade lite jobbångest i helgen också eftersom jag hade flera möjligheter att jobba förra veckan. Men jag var för lat och kände att eftersom det blir plugg nu till helgen och har varit så jäkla mycket på sistone så kändes det skönare att ta det lugnt. Nu såhär i efterhand önskar jag väl att jag hade jobbat igår dårå eftersom jag inte gjorde ett skit (förutom några timmars pluggande).
Men gjort är gjort och visst var det skönt med en jobbfri vecka!
Annars var det en trevlig helg med middag både i fredags och lördags.

Idag var jag med i City-tidningen! Lite kul, en ganska stor bild dessutom! Kanske inte jordens pingla dock men varför klaga?
Satt i skolan och pluggade i torsdags när det kom fram några och frågade mig lite frågor om antagning till universitetet. Glömde bort det redan samma dag men kom sedan på det idag när jag fick sms av folk som sett mig...

Annars har jag och Stu blivit medlemmar i Cdons hyrfilm. Där får man hyra så många filmer man vill för 99kr/månad. Bra för oss som aldrig kollar på tv! Så nu väntar jag på att paketet med de tre första filmerna ska dimpa ner i lådan... Imorrn kanske.

I natt drömde jag att jag var döende. Hade två år kvar men kunde också dö i princip när som helst sa doktorn. Lite halvläbbigt.

Jag har inga positiva drömmar direkt. =s

Nä, nu ska jag laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback