Uffe-konsert

Igår kväll var jag på min första Ulf Lundell-konsert. Var där med pappa (såklart) som är typ världens största fan.
Vi satt utanför Skansen en stund innan och drack varsin öl. Sen kom några halvfulla Uffe-fans från Västerås och satte sig bredvid oss och började prata favoritlåtar och grejer... Rätt lustigt!
Det var rätt mycket folk när vi kom in, men inte för mycket, det gick att röra sig utan problem och vi stod hyfsat nära scenen. Så hyfsat lugnt förutom några fylledrullar som ragglade omkring. En blev nerslagen av nån som tröttnade på honom.

Jag hade inte så stora förväntningar på att få höra alla mina favoriter, eftersom jag gillar de lugna låtarna bäst och det var väl ungefär så det var. Han spelade en massa rockiga låtar, säkert rätt nya, och det är väl okej. Men tycker ändå han skulle spelat fler gamla låtar...
Och Uffe som har gjort hundratals grymma låtar och som har hur många som helst att välja mellan när det är dags för konsert väljer att ta med en låt som "Skaka på dom". Namnet bara skriker 60-årskris. Blä.
En annan grej som gör mig lite irriterad var att han när han väl spelade lite kändare låtar, gjorde om de lite väl mycket. T ex pratade han sig igenom alla verser i "Hon gör mig galen". Han får gärna ändra lite men inte hela låten!

Men jag menar, det var fortfarande en jättebra konsert!!! Och tre timmar, hur många håller på så länge liksom?
Han såg glad ut, och bandet var jättebra! Trummisen var full av energi, organisten såg hel-lycklig ut, basisten såg lite halvdrogad-zombie-aktig ut så en salig blandning var det!

Några regnstänk kom det men det var inte alls så farligt och inte kallt heller!
Mina favoriter: "Jag saknar dig" och "Ryggen fri".

Helt klart godkänt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback