Läs-sommar

En grej jag älskar med att ha "sommarlov" är att jag orkar läsa vanliga böcker!
Hur underbart som helst!
Börjar jag läsa en bok under terminen vet jag att det inte finns en chans att jag orkar läsa mina tråkiga pluggböcker...

Har läst fyra grymt bra böcker hittills i sommar och de har vart riktigt bra allihopa.

Började med Flyga drake som jag hade höga förväntningar på. Men de uppfylldes helt klart. Men jag måste säga att Tusen strålande solar var bättre ändå...

Sen började jag läsa en biografi av sångaren i "Red hot chilipeppers".  Jag har väl aldrig varit nåt jättefan av dom även om jag tycker musiken är helt okej.
Hans liv är helt sjukt galet. Hans pappa rökte på med honom när han var typ elva och när han var lika gammal hade han också sex för första gången, med pappans 18-åriga flickvän! Helgalet...
Iallafall riktigt beroendeframkallande att läsa om knarkandet. Kunde inte sluta. Enda gången det var lite segt var när han var drogfri i några år. Boooring. Men sen kom återfallen på rad vilket jag hurrade över... Helt klart en av de bästa böckerna jag läst på väldigt länge!

Sen i Skottland hann jag också börja läsa "Jack & Jill", en Alex Cross-bok. Rekommenderar helt klart alla kriminalböcker om Alex Cross, av James Pattersson.

På flygplatsen i Skottland köpte jag också andra Twilight-boken. Känns lite som tonårsböcker men fan vad spännande de är!! Lika berondeframkallande som Chilipeppers-biografin, om inte mer!
Varför i hela friden köpte jag inte tredje boken på en gång??? Vill ha meeeer. Ni som inte läst nån av böckerna än, gör det!!!!

Nu är bara frågan vad jag ska läsa här näst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback