Weekend

Ja, söndag till måndag e ju inte helg varje vecka direkt. Men den här veckan vare så!

Fick i julklapp av Stuart en "camping-trip". Jag trodde inte att vi verkligen skulle campa, det är ju mitt i vintern, men eftersom han sa till mig flera gånger "Anna, du förstår väl att vi verkligen ska campa va?" så blev jag lite orolig.
Eeeh...ja visst, sa jag, samtidigt som jag tänkte, shit. Seriöst?? I tio minus?

Men sen visade det sig iallafall att vi skulle flyga ifrån Skavsta. Jag slutade klockan tre i lördags natt och då blev det en taxi till Cityterminalen där jag mötte Stu. Jag visste fortfarande inte vart vi skulle, men packat en väska hade jag ändå gjort. Berlin visade det sig ändå att vi skulle till. Bo på hotell och grejer. En riktgt trevlig julklapp med andra ord!

Var hyfsat trött men vi började med att sova några timmar när vi kom till hotellet eftersom Stuart dessutom varit sjuk i nästan en vecka. Så det var skönt! Men först åt vi underbar hotellfrukost!
Sen gick vi och kollade in nån fin gate med statyer och sen till en minnesplats med utställning om jude-utrotningen. Det blev mycket museer och andra världskriget historia under "helgen" och det var intressant såklart.
Första kvällen var vi på bio på en IMAX-biograf och såg Australia. Men först tänkte vi äta middag och hittade en australiensisk restaurang som ju passade perfekt!!! Vi var glada och nöjda men vi hade inte så gott om tid innan filmen och ingenting hände, trots att vi sagt åt servitören att vi inte hade så gott om tid.
Det slutade med att vi stressade och irriterade fick skynda oss till Subway istället för att hinna i tid till filmen. När vi väl kom in i biografen började inte filmen förrän tjugo minuter efter utsatt tid!!! Vi hade typ hunnit äta middag, två gånger, på aussie-restaurangen!

Mitt i filmen upptäckte Stuart att han hade glömt sin kamera, sprang tillbaka till restaurangerna men den fanns ingenstans. Buhuuuuuuu. Så den kom aldrig till rätta. Buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Filmen var iallafall jättebra!!! Massa underbar dialekt och grejer.

I lördags kväll var vi på restaurang. Stuart hade bokat bord på en sån där restaurang som är helt svart, med blinda servitörer. Först var jag skeptisk. Ja menar, det är inte ofta man går ut och äter, gör sig fin och grejer. Hur kul är det då att betala dyra pengar för att sitta i mörkret och äta mat som man inte ens kan se!
Men det var faktiskt absolut värt det!!!!! Vi kom dit och fick först vänta i ett ljust väntrum. Vi kollade in menyn och jag valde surprise-menyn. Fyra rätter som kunde vara i princip vad som helst.
Vår blinda servitör Manfred kom och tog oss in i restaurangen. Vi fick gå i ett tåg med händerna på axlarna ni vet, och sen gick vi ganska långt in genom ett bäcksvart rum. Men hörde röster från andra människor i restaurangen men man såg inte ett skit! Väldigt skumt. Vi blev ledda till vårt bord, lyckades sätta oss ner och efter en stund kom maten. Väldigt coolt att servitören ens visste vems mat som var vems, vart borden och stolarna var och sånt men han lyckades utmärkt utan att spilla eller välta något. Vi åt fyra goda rätter var; sallad, soppa, huvudrätt och dessert. Skum känsla att inte veta vad man stoppar i munnen. Och att man känner igen nåt men inte kommer ihåg vad smaken är!
Salladen var hyfsat lätt att äta, soppan var också okej, men att skära kött var inte lätt det kan jag säga!
Efter några timmar av ätande, väntande på mat (vi kunde ju inte ropa på kyparn, vi visste ju inte var han var!), pussande (ingen som såg ju!) och skrattande leddes vi ut igen i ljuset och vi fick kolla in menyn och se vad det var vi faktiskt hade ätit! En mycket märklig upplevelse men definitivt bättre än jag förväntat mig!

Annars blev det mer hotellfrukost, sightseeing, inkollande av muren, bratwurst-ätande mm. En toppenhelg helt klart!!
Flighten hem var dock inte förrän 21.25 och såklart skulle jag upp och jobba i morse. Sånt hade inte Stuart kollat upp! Så det blev tre och en halv timmes sömn i natt till slut. Bättre än inget. Och sen tio timmars jobb idag. Nu e jag lite trött.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

åå sicken mysman du har!!

Dela med dig kvinna=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback