2008

Tänkte (precis om alla andra) på om jag skulle skriva nån slags årssammanfattning. Men e det ju redan 12 januari och jag har helt enkelt inte haft tid förrns nu.


2008 började med nyårsfyrverkeri över Harbour Bridge i Sydney. Det bästa fyrverkeriet jag någonsin sett och sjukt mycket människor. Men inte många minuter senare spydde jag inne på toa pga en dålig vodka-vattenmelon trots att jag knappt var full! Trots den incidenten var nyåret verkligen galet bra! Det är alltid alldeles för mycket förväntningar på nyår, men detta år fanns inte mycket att klaga på. Solen sken, det var 30 grader, vi umgicks med massa kompisar, hade lyckats smyga med oss lite alkohol, åt god picknick, jobbade på brännan, började dricka och hade det riktigt kul!

Året fortsatte med resande i Australien och sedan Asien. Lyckades få med mig Stuart hem i april (behövde knappt övertala honom!) och jobbade några veckor på dagis innan jag började på taxi 020. Under sommaren hann jag med ett midsommarfirande i skärgården, en helg i Oslo, ett bröllop i Skottland och massa annat skoj!
Sen kom hösten och jag blev kvar på 020. Opererade knät för andra gången, började den långa rehab-resan igen...suck... fyllde 22, flyttade hemirfrån och blev sambo, åkte till London en helg för Tully-reunion, ramlade på Coop och gjorde illa knät igen, och bestämde mig för att säga upp mig på jobbet (ska fortfarande jobba extra) för att börja plugga till slut. Vi får se hur det går!

Året avslutades väl kanske inte lika roligt som det påbörjades. Satt nämligen på jobbet. Finns väl roligare sätt att fira in året men det var ändå inte alltför jobbigt tycker jag! Började klockan fem så hann först med en fika med Stu, Mian och Robert (!). Det var mysigt och inte alls svårpratat! Sen blev det nyårs lunch/middag i Solna med föräldrarna och min farbror för att sedan ta med mig syrran och åka till jobbet. Var ju kul att hon var där iaf och själva jobbandet var ändå inte alltför hemskt, även om det var 20 pers i kö typ hela tiden och bilar som inte dök upp....

Årets första bad: Nyårsdagen på Bondi/ Midsommarafton i skärgården
Årets besökta länder: Australien, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodia, Norge, Skottland, England
Antal biobesök: sex
Bästa köp: shoppade upp typ hela IKEA
Sämsta köp: Fake-ipod i Thailand
förändring: slutade titta på tv
DVD-beroende: House/Grey's Anatomy


Nu är det alltså redan 2009, förra året flög i stort sett iväg och antagligen lär samma sak hända i år!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback