Sittningar, skotskt besök och plugg

Är lite trött.

Hittills har den här veckan bara varit stress, stress, stress. Men det ska vi inte prata om.

I torsdags var det faddermiddag. Det var helt klart trevligt men humöret var ändå inte helt på topp. Stuart (som var påväg till Skavsta) ringde under middagen.
"Anna, I have no idea where I am."
Oh no.
"Well, can you see any signs?"
"No, there are no signs! Just trees everywhere!"
"Ok, but what about the bridge, did you cross the bridge??" (Tranebergsbron)
"I've crossed three bridges".

Stackarn hade tydligen hamnat på Ekerö av alla ställen. Suck.

Till slut efter mycket om och men kunde jag äta upp min (nu kalla) mat och stress-dricka upp min cider.
Stuart lyckades iaf till slut hitta båda till Skavsta och tillbaks.
När jag kom hem var nämligen både Stuart och Dave där. Har fått anstränga mig en hel del under helgen för att förstå vad människan sagt. Han har nämligen jordens skotska dialekt. Men han var himla trevlig (om än lite väl galen, hehe) och utgången på fredagen blev väldigt lyckad!
I lördags blev det å säga hejdå till Mian (riktigt, riktigt skoj kväll!). Ringde henne såklart också i tisdags. Känns lite skumt att hon är iväg och reser utan mig!!! Önskar att jag kunde följt med.
Fick i allafall ett gulligt sms från Mians mamma där hon sa "Det sista Mian sa var nu skulle man ha Anna här!"
Men det är ju helt uppenbart att bruden kommer få det galet skoj i NZ utan att jag är med och hon kommer klara sig galant själv! Hon behöver inte mig!

Okej, sittningen då.
Var ju lite trött efter min partyhelg men visst var jag igång igen i tisdags! "Vintertema" och efter mycket om och men hade jag på mig ett par långkallingar, en fluffig vit väst och pannband och vantar. Blev rätt varmt men värre var det för dom som hade täckbyxor och jättetjocka vinterskor! Hade ju tänkt ha mina gamla moonboots tills jag upptäckte att mamma (helt utan min vetskap) sålt dom på loppis för flera år sen! Sicken typ!
Var lite studentskive-feeling och det blev en hel del dricka, sånger, massa dans och hemfärd vid halv ett. (Ville hinna med sista t-banan. Det blir så mycket lättare då)

Nu ska jag ta och äta en mandarin och sen plugga lite till. Sen blire till å laga middag.

Imorrn ska jag (förutom plugg) tvätta och äta lunch i V-by med Ro! Tjoho! Sen blir jobb både imorrn kväll och lördag kväll. Kan behövas lite pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback