Läsa på t-banan...

Det lär väl bli en del läsande nu framöver så vore ju bra om jag kunde lyckas använda den långa resvägen från Vällingby till Universitetet till lite läsning.
Hittills har det gått sådär dock.
Igår tog jag upp boken men hann inte många stationer innan det gick på en dagisgrupp. Och hur tysta och lugna är dom liksom? Jag gav upp. När dagisbarnen gick av kom en rysk gubbe som spelade nåt slags instrument. Toppen.
Nu gav jag verkligen upp.
På hemvägen försökte jag ändå igen men direkt upptäckte jag att den knäppa, finska jesus-kvinnan var i samma vagn.
Ni vet hon som skriker ut saker som "Jesus på korset är den enda riktiga vägen till paradiset!" och "Ni ska brinna allihopa! Att ni bara vågar!"
Riktigt arg låter hon. Holy macaroni.
Med den turen sket jag i å läsa och sov istället. Mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback