Pluggfri helg, gud så skönt!!!

Igår var det sista fadderi-partyt, insparkssittningen!
Den började redan klockan sex så jag skulle träffa en kompis redan klockan tre för att åka på förfest!

Innan dess skulle hemtentan lämnas in (senast kl16) så såg till att skicka in den vid halv två. Har ingen aning om hur det gick, uppgiften var rätt flummig så satsar inte på nåt jättebra betyg iaf!

Hur som, gjorde mig sen iordning och den här sittningen var kostym- och cocktail-klädsel så folk tittade lite konstigt på mig som var uppklädd och partysminkad redan halv tre! Fick en hel del blickar..

Bestämde mig iaf för att inte tänka mer på hemtentan alls. Så det gjorde jag inte. Förrän jag fick en halv panikattack på t-banan. Kom nämligen helt plötsligt på att jag skrivit två av mina källor fel, inte bra!!! En timme kvar tills den skulle va inne och visste inte om jag ens skulle kunna hinna ändra det innan fyra! Ringde syrran som tack och lov kunde logga in, öppna tentan, ändra felet och sen skicka in ett nytt ex! Puuh. Men sen hade jag lite svårt att slappna av...

Var en trevlig förfest och middagen var också väldigt trevlig, bordsplacering (som jag förväntat mig att det skulle vara på båda andra) och mycket mer strukturerad och inte lika mycket fylle-slag som de andra. Med några undantag dårå. Tjejen snett emot mig var skitpackad redan när middagen började och däckade på sin stol vid nio-tiden. Hon var sen borta efter pausen mellan huvudrätt och efterrätt. En annan tjej spydde tydligen vid bordet och satt sen kvar trots spya på hår och kläder! Ännu en annan hade spytt i handfatet på toan och inne på en toa också. Fyyyy! Maten var iaf jättesmarrig och vi fick vin till vilket var gott!
Men va väl inte jättenöjd med djn... Folk hade mejlat låtlistor och grejer med massa schlager och sånt men han spelade ändå bara dunka-dunka-musik. Vi gick och önskade låtar också som inte kom... så tröttnade lite till att typ dansa till samma låt hela kvällen så åkte hem tidigt...

Idag är det som bekant alla hjärtans dag och Stuart är inget jättefan och inte jag heller antar jag. Så vi gick en promenad ner till vattnet i det fina vädret och Stu var jätteimponerad av att folk gick och åkte skridskor på isen!!! Vi gick också ut några meter på den men inte så långt... Lite läbbigt var det ju!

Nu ska vi åka in till stan och se på den antagligen jätteromantiska filmen The Wrestler. Känns som en lagom aktivitet idag! Glad alla hjärtans dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback