I love vår

Hur underbart är inte det här vädret??
Vaknade i lördags vid halv elva (hade jobbat till fem) och kunde inte somna om! Så tog lite frukost och satte mig på balkongen i solen. Blev lite pluggande också till ljudet av den galna spanska tanten ovanför oss som sjöng i typ en halvtimme.
Sen skulle jag till Solna och fira pappa som fyllde 50 igår. Var ju så jäkla varmt så ville knappast ha stövlar, fick rota längst in i garderoben bland allt damm för att hitta några vårskor. Sen blev det sommarklänning också! Man får ju passa på...
Det var trevligt att träffa massa släktingar man inte ser varje dag och pappa var glad och nöjd med sina presenter.
Synd bara att jag behövde gå till jobbet till klockan nio sen på kvällen. Usch och fy.
Sen var Phia här igår och fikade och så blev det film på kvällen. En bra helg igen!

Jag gillar studentlivet när det är fint väder, helt klart!
Idag åkte jag till studentpalatset en stund, men sen tröttnade jag på att sitta där inne så jag gick ner till bänkarna vid stadsbiblioteket. Tänkte att jag lika gärna kunde plugga ute!
Det var såklart fullt på alla bänkar men jag hade tur och hittade en plats bredvid en tant. Hon undrade om jag kunde passa hennes plats så hon kunde köpa kaffe och var snäll och frågade om jag ville ha nåt. Trevligt tyckte jag. Hon gick iväg och jag började läsa, hur skönt som helst att sitta där!
Men sen när hon kom tillbaka började hon prata med mig (hon var nog ganska ensam).
Trots att jag hela tiden började kolla ner i boken och läsa fortsatte hon att prata. Bara om sig själv såklart. Om hur hon varit marknadsförare och revisor och hur hon fick ett av sina jobb och vilken skola hon gick i, några meditations-cds som hon beställt från USA och som hon avände när hon målade och läste och som hon letade efter i Ipoden så att jag skulle kunna få lyssna och höra hur bra de var...
SUCK. Och jag bara hmmade och sa okej om ens det.Fatta vinken!!!!
Samtidigt var det så himla skönt där i solen och jag ville inte behöva gå pga henne!
Så den timmen blev det inte mycket gjort...

Men det gjorde väl iförsig inte hela världen.

Nu ska jag laga mat, ugnsgratinerad falukorv och potatismos. Oh yeah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback