Tå-mannen

Eftersom det är gratis att ringa till taxi 020 så händer det (ett antal gånger varje dag) att folk busringer till oss.
Lite oskyldiga småbarn: -"Hej, jag skulle vilja ha en taxi till korvgatan! Hihihi..."
Lite patetiska 12-åringar: -"Jag ska knulla din mamma!"
Och ännu fler med dålig fantasi: -"Du måste måste köpa nya kläder för du luktar illa!"
Sådär halvskoj efter ett tag.

Men så finns det också en(?) känd busringare! Tå-mannen!
Han kan dyka upp när som helst. Men börjar alltid med att viska: -"Får jag sitta på din tå?"
Ursäkta, jag hörde inte riktigt?
"Får jag sitta på din tå?"
Eh...what?

Jag har haft den stora äran att prata med honom två gånger under min tid som taxitelefonist.
Han ringde senast i helgen mitt under fylle-rusningen och vi hade en helt normal konversation.
Efter sina tre-fyra inledande "Får jag sitta på din tå?" frågade frågade han mig om jag hade stora fötter.
Jepp, svarade jag.
Men hur stora?? viskade han.
Jättestora, svarade jag.
Vilken storlek? viskade han.
Storlek 41, svarade jag. Stort va!?
Ja, viskade han.
Är det bra med stora fötter? frågade jag.
Ja, det är jättebra, viskade han. Jättebra!

Sen meddelade jag honom att jag var tvungen att jobba vidare.

Så kul kan man ha en fredagskväll på jobbet.

Kommentarer
Postat av: jocke

hahaha, min mamma har ochså råkat ut för tåmannen, sjuk kille asså ;) men han har slutat ringa nu eftersom dom tar nu pengar för att ringa in till kundtjänst ;)

2011-05-01 @ 17:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback