Tantjävel

Satt på t-banan hem från jobbet häromdagen.
Det satt en annan tjej i samma fyra som mig och jag har fortfarande lite svårt att sitta bekvämt, det blev trångt och jag satte mig då med benet en aning ut i gången.
Helt plötsligt helt utan förvarning börjar den gamla tanten i fyran bredvid gorma.
-"Sitt inte med benet sådär, folk kan ju inte gå förbi!!! Gud så oförskämt! Nej, vet du vad!!"
Inte sa hon till trevligt för fem öre.
Jag bad om ursäkt och förklarade sen att jag precis opererat knät och hade lite svårt att sitta. Jag tänkte att hon då skulle lugna sig lite men icke.
-"Som om vi ska behöva ta hänsyn till det???" nästan skrek hon. "Det spelar väl ingen roll om du har opererat dig, folk ska väl kunna komma fram på tåget!!!!"
Inte såg jag att nån verkade ha problem att komma fram, i sånt fall skulle jag ju ha flyttat mig såklart.
Jag sa iallafall till henne att hon inte behövde vara så himla arg! Hon kunde ju säga till lite snällt i stället.
-"Ja, okej där har du kanske en poäng", medgav hon då.
Det mest ironiska var dock att hon resten av resan satt med sin käpp rakt ut i mittgången utan att verka göra nåt åt det.

Jäkla kärring asså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback