Lyckad fancy dress

Maskerad/inflyttningsfest/födelsedagsfest i lördags kväll hemma hos oss alltså!
Vi var såklart ute i sista sekunden med allt och hade inte ens bestämt nånting typ. Skulle vi ha mat? Vad för bål? Hade vi tillräckligt med snacks? Skulle vi köpa mer sprit? Jelly shots? Pizza? Nå slags rullar?

Efter en lång shoppingtur i V-by centrum och typ 20 kassar var så hade vi iaf vad vi behövde.
Sen all städning, och självklart skulle allt vara skinande rent! Blev tillsagd två gånger av Stu för att jag inte dammsugit på två lister. Som om nån skulle märka det!? Det var ju mörkt och massa roliga utklädda-människor att titta på. Orka.

Aja, sen blev det dags å klä ut sig. Jag var ju punkare. Riktigt skoj var det. Men fixa håret gick inte på 5 min direkt...
Hade köpt en mega-flaska hårspray på ÖB och tog slut på nästan alltihopa. Spraya, föna, spraya, föna. Kramp i handen.
Men min tuppkam satt uppe i typ åtta timmar. Trivdes rätt bra i sminket och outfiten så kanske blir punkare på heltid... ;-)

Var riktigt impad över allas engagemang!! Och att så många kom! (Speciellt att mina innebandykompisar dök upp och Kennet!! Det var en överraskning!) Det var verkligen skitskoj! Å ingen var typ samma sak, (några pirater men de var alla olika de med).

Rosa pantern, ninja, indian, Cruella de ville, pirater, skelett, punkare, catwoman, sjuksyrra, sjöman, Emil, Peter Pan, djävul och ängel, prinsessa, kock,  fransman, sheriff, man, mimdocka...

En hel del alkohol, chirre, dirre, smirre några jelly shots (nån som gillade dom tro??) och sen va nog de flesta på lyset!

När alla hade gått var Stu arg av nån anledning (kanske för att han var riktigt packad) och däckade i sängen på 2 sekunder. Jag tog en dusch för att få bort min tuppkam och svarta färg. Det såg ut som jag badat i en lerpöl när jag kollade ner på badkarsgolvet! Men det gick bra ändå!

Roligast:

Mians käraste ägodel är hennes kamera och när hon letade efter den tog jag den och lade i mitt knä. Det var inte gömt bra, remmen stack ut men Mian var nog lite full. Frågade alla om nån sett hennes kamera men alla sa nej. Jag sa till henne att Kennet hade gömt den bakom de röda kuddarna i soffan och hon tummade med mig och sa att om jag ljög så skulle hon aldrig mer tro på mig. (Ooops)
Den låg ju inte där och hon letade vidare.
Efter en stund kom hon fram till mig lite halvbedrövad och sa att nån hade lovat henne att den skulle legat bakom soffkuddarna och att personen tillåme hade tummat på det!!!! Men hon kunde inte komma ihåg vem det var...

Hahaha.. höll typ på att dö av skratt.
Till slut fick hon tillbaks kameran och allt slutade väl...

Vaknade inte förrän tolv på söndan. Tack å lov blev det vintertid och vips var klockan inte mer än elva.
Kollade ett antal House-avsnitt för att slippa städa tills vi till vår förskräckelse upptäckte att det var slut på avsnitt vid tre-tiden så då fick vi kliva upp. Lite halvsegt på jobbet igår å idag (fick dessutom eksem av mitt nithalsband) men nu har jag helg igen i två dar! =Sjukgymnast och tvätt.


Tack för alla presenter!! Och tack för chokladprovningen.. Ska bli helt underbart!
Självklart är chokladbitarna redan uppätna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback