Hej hej hallå

Senaste veckan har varit full rulle. Kunde varit sjukskriven till november om jag ville men bestämde mig för att börja jobba i tisdags. Just nu önskar jag att jag väntat en vecka men just då var jag uttråkad och trött på att vara hemma.
Det var massor att fixa med flytt och packning men jag hade knappt nån tid alls förutom till jobb och rehab. Resten av familjen fick sköta flytten vilket inte gjorde mig nåt precis. Jag kunde ju ändå inte göra mycket.

I onsdags fyllde jag år (hipp hurra) och vaknade av föräldrar som smög in i sovrummet, ställde paketen på golvet, ett glas juice på bordet och viskade "ha en bra dag". I vanliga fall brukar det vara sång, frukost på sängen och paketöppning. Men det gjorde inte mig så mycket.
Sen iväg för att hämta nycklar till lägenheten, shoppa städgrejer på ÖB och handla lite grejer på Lidl. Sen iväg till jobbet.
I torsdags sov vi första natten i lägenheten. Kändes skönt att vakna upp i fredags och vara ledig i tre dar...
Helgen var fixa fixa fixa. 1000-kronors matshopping på Coop, party hos Carro som fyllde år (grattis!), bredbands-inköp, en tur till IKEA (där vi köpte en tavla som inte gick in i bilen, vi kämpade i ösregnet för att till slut ge upp och ringa pappa), packat upp miljoner grejer, hyrt film, haft släktträff och fått mer presenter, haft Phia över på en kopp te och digestive kex, cyklat på urgammal träningscykel jag fått av päronen, glömt bort koden till simkortet och till slut hittat den i all röra....ujuj.

Nu sitter jag här i soffan efter en dag på jobbet. Kom hem och var hyfsat slut eftersom jag nu behöver gå upp klockan fem för att hinna i tid. När jag kom innanför dörren hade min kära karl (som är ledig idag, börjar nytt jobb på onsdag) köpt blommor och tappat upp ett bad till mig med ljus och grejer. Hur underbart är det inte att vara sambo! (Sen att anledningen var att han var på sjukt dåligt humör hela dagen igår kan man ju glömma nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback