Gårdagens händelser

Började dagen med att åka till sjukgymnasten. Har börjat köra strömmen igen (de sätter på nå slags lappar på musklerna på benet och sen får man nå slags el som drar ihop musklerna så det typ känns som om benet ska gå av....)
Maskinen går från 0-999. Första dan kom jag upp i 180, andra gången 500 och igår 720. Känner mig riktigt nöjd, även om det är hemskt så är det skönt att få lite träning och träningsvärk igen!!!

Rehaben tog som alltid en jäkla tid och var lite halvstressad när jag kom hem. Skulle nämligen hinna med att tvätta också innan jag åkte till jobbet. Så skyndade mig ner i tvättstugan och kastade i tvätt och satte på två maskiner.
Upp och duscha, fixa iordning mig och tillbaka ner för att hänga grejerna. Var en annan snubbe där som använde ena torkskåpet men tack och lov fanns ett ledigt så jag fick precis in alla kläder där. Satte på 90 grader och 60 minuter, sa typ tre ord till snubben och sen vare dags att jäkta tillbaks för att laga lunch.
Gick tillbaka ner i precis lagom tid för att kunna vika grejerna och ta upp dom till lägenheten igen innan jag skulle iväg till jobbet.
Tog min tomma tvättkorg för att lägga in tvätten och märkte att det låg nån rosa lapp i botten.
"Messa/ring mig... Skulle vara kul att ses nån dag. =) Du var riktigt söt! Med vänliga hälsningar usch vad pinsamt..haha... /Tvättkillen du hälsade på =)"

Haha. Lustigt.

 Var ju fortfarande halvt stressad men när jag öppnade torkskåpet och märkte jag att det inte funkade för fem öre, blåste bara kalluft, och kläderna var knappast torra alls. Fan i helvete.
Kasta ner allt i tvättkorgen igen, upp till lägenheten och hänga upp allt på tvättställningen i badrummet (som vi lyckligtvis har) och stolarna i köket. Precis klar i tid för att gå till jobbet. Hann precis med tåget, satt på tuben när mamma ringde.
Berättade för henne att jag var halvt stressad och sen helt plötsligt upptäckte jag hade glömt att gå av. Tåget hade precis lämnat Islandstorget. Jävlar. Så fick hoppa av i Ängbyplan och åka tillbaka, upptäckte att jag missat bussen och att den bara gick en gång i halvtimmen. Va fan.
Men tack och lov kunde mamma skjutsa mig till jobbet för hon hade inget att göra just då så jag kom i tid ändå!
Å när jag väl kom till jobbet så slapp jag fortsätta stressa iaf. Det var en lugn kväll och inte speciellt mycke att göra tack och lov...

Snipp snapp snut, så var gårdagen slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback