Ferren...

Hade ruskigt skoj i fredags.
Massvis med unga och gamla människor (mest äldre faktiskt), massa mat och massa alkohol.
Det var alltså tysk "Oktoberfest" och de hade nåra gamla tyska gubbar i folkdräkter där som spelade musik och grejade.
Var väl trevligt förutom att jag satt vid bordet precis intill trummorna, så det blev inte jättemycket prata av under middan...

Maten var väl kanske inte nån jättehöjdare tyckte väl de flesta. Vi blev serverade den tyska specialiteten (tydligen) fläsklägg. Med andra ord typ en hel gris med fett, ben och allt kvar. Värsta berget på tallriken. Till det nåt slags bröd som var doppat i nåt med nå konstiga kryddor. (Medans pojkvännen var på gratis middag med jobbet på Ulla Winbladh.) Äh, jag tyckte det smakade helt okej och jag var jättehungrig dessutom så! Å det var nån äppelstrudel-sak till efterrätt och den var iaf jättegod.

Man hade fått tre drinkbiljetter var på bordet. Öl/vin och avec. TRE drinkbiljetter!! tänkte jag. Det räcker ju fan inte halva middan ens. Men det behövde jag inte oroa mig för. Chefen hade typ hundra extrabiljetter som han delade ut hit och dit.
Så under kvällens lopp blev det en hel del jäger, tequila, baileys, öl, vin, champagne mm... Alla blev tokfulla såklart och som vanligt på jobb-fester så blev det hångel och andra skandaler att skvallra om efteråt...

Den värsta var väl att en 55-årig kvinna på jobbet hånglade med en 26-årig kille från jobbet. De stod tryckta mot väggen när jag skulle gå hem (efter alltför mycket dansande och obefintligt användande av kryckorna.) Hon är dessutom gift. Hoppsan sa.

Fanns en riktigt skabbig snubbe där, (inte från 020), ganska ung som raggade på alla tjejer. Vet inte nån han inte var på.
I slutet av kvällen när jag fått lite väl mycket att dricka sa jag åt honom att jag tyckte han var riktigt äcklig!
Men han fick tydligen hångel senare ändå fick jag höra...

Det var iaf en hellyckad kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback