Jävla Ryan Air...

Började skriva på ett London-inlägg men det tog på tok för lång tid så det kan jag kanske göra klart imorrn eller nåt. Tänkte iaf förklara varför det inte är gjort än.

Vi åkte ju alltså hem i lördags eftermiddag/kväll. Planet skulle åka tio i sex så vi åt en sista brakmiddag (bacon och cheesburgare med pommes) på flygplatsen innan vi gick till gaten.
Vi kom på flyget hyfsat smidigt men när vi väl satt på plats hände inte mycket. Ryan Air är ju så stolta över att över 90% av deras flyg landar i tid (som de firar med en trudelutt efter landning och ett "yet another flight has arrived on time" ) men jag kollade klockan och vårt plan var definitivt försenat. Inte mycket till information fick vi om varför utan vi fick glatt sitta där och vänta. Efter lite om och men var vi iallfall i väg och trötta som vi var försökte vi sova lite på planet, helt utan resultat, fy vad obekvämt!!!
Sen började vi iaf närma oss men typ en kvart innan landning meddelade piloten att Skavsta var stängd pga snöoväder och de visste inte om vi skulle kunna landa där lite senare eller vad som skulle hända.
Jahapp.
Det började snackas om Linköping och Norrköping men inget blev klart. Nu var planet definitivt försenat och skulle absolut inte landa i tid. Piloten meddelade oss att det inte alls gick att landa på Skavsta utan vi skulle landa nån annanstans.
Jaha, nån annanstans?? Ehh...ok?
Vi landade till slut på en liten mini-flygplats och vi visste alltså fortfarande inte vart vi var. En rysk flygvärdinna välkomnade oss till Sverige och tackade oss för att vi flugit med Ryan Air och meddelande oss att hon skulle återkomma med information om var vi befann oss.
De visste alltså inte ens var vi var!!!???
Det visade sig sen att vi hade landat i Norrköping och istället för att ha landat halv tio på Skavsta var vi alltså 45 min sena och inte ens på rätt flygplats. Suck.
Jag skulle dessutom upp på tisdagsmorgonen klockan fem för att börja jobba klockan sju. Najs.
Ingen visste vad som skulle hända, vi fick sen veta att det skulle komma nån buss men ingen sa nåt om hur lång tid det skulle ta. Så vi väntade och vi väntade. Klockan blev elva och halv tolv innan bussarna till slut kom för att ta oss till Skavsta där vi sen skulle ta oss till Stockholm med flygbuss för att sen åka nattbuss hem. Fy.
Det tog ungefär en timme med buss mellan Norrköping och Skavsta och sen tog ett ett antal timmar till innan vi till slut var hemma och kunde lägga oss i sängen halv fyra på morgonen.
Jag hade ringt jobbet och sagt att jag inte kunde börja förrän vid halv tio, lite sömn måste man ju ha!

Var helt slut i måndags och han inte komma ikapp med sömnen under resten av veckan, skulle ju upp fem de andra dagarna med och sedan till sjukgymnast och dittan och dattan.
I morse fick jag till slut sova till elva. 13 timmar blev det och det var hur skönt som helst!
Men nu måste jag skynda mig till jobbet.... Så var det med det.

Kommentarer
Postat av: Jack

cool blogg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback