Jag fattar ingenting...

Igår kväll innan jag somnade tänkte jag att jag ville ha fem minuter extra i morse, så jag kunde duscha och göra mig iordning utan att behöva stressa. Så jag satte alarmet på fem i fem istället för fem.

Så ringde klockan i morse. Jag stängde av larmet, gick upp, duschade, klädde på mig, kollade klockan, gott om tid! Sminkade mig, var inne lite på internet, kollade klockan, fortfarande gott om tid. Åt frukost, kollade klockan i köket, borstade tänderna och var i princip klar. Skönt då hade jag tid för fem minuter på soffan.
Gick i lagom takt till t-banan och tyckte att det var konstigt att det redan börjat ljusna! Men det var ju fint väder, inga moln så det kändes väl ljusare än vanligt...

Gick på mitt vanliga tåg, tog upp mobilen och såg att jag hade missat samtal från Mikaela på jobbet. Samtidigt stannade tåget i Råcksta och klockan visar två minuter i sju. I SJU???? Klockan borde ju va två minuter i sex!!!
Ringde Mikaela som ville kolla var jag var. Jag skulle alltså ha börjat jobba för en kvart sen! Och jag fattade inte ens att jag var sen!! Så många gånger jag tittat på klockan utan att inse att jag försovit mig!!!
Inte mycket att göra, tog ju min "vanliga" buss, fast en timme senare, och med extra mycket folk och extra mycket trafik. Slutade med att jag kom 45 minuter sent till jobbet!!!

Första gången jag kom försent till jobbet i mitt liv. Och så visste jag inte ens om det! Hade jag fattat det när jag vaknat hade jag kunnat vara 5 minuter sen eller nåt.
Så lugnt som jag tog det dessutom!! Jätteknasigt...
Kollade mobilen och såg att larmet hade varit ställt till 05.55 istället för 04.55. Smart Anna.
Men men... Tyckte jag kände mig extra utvilade i morse iaf..... Alltid nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback