I love food!!

Jag älskar ju mat som ni alla vet och helgen var verkligen toppen i matväg.
Var ledig i fredags så förutom tvätt och städning blev det en kina-lunch med pappa på vårt favvo-ställe på Ringvägen. Sjukt god buffé och vi äter alltid tre gånger så mycket som vi borde när vi är där, men det gör ju inget, friterad kyckling är ju skitnyttigt! Öööh...
Sen blev det ännu mer päron-tid för mamma och pappa kom över på middag halv åtta. Vi skulle laga nåt vi lagade veckan innan som var jättegott men tog typ en evighet att bli klart.
Jag skulle möta Stuart på coop kl 6 och vi var redan sjukt sena, å så glömde vi såklart köpa vissa grejer så vi fick gå tillbaka.. Sen hade Stuart självklart bestämt (mot min vilja) att det inte räckte med huvudrätt och efterrätt, vi var ju tvungna att ha tre rätter såklart! Som om vi inte var stressade redan...
Dessutom började vi inte ens laga maten direkt när vi kom hem..........Gaaah.
"Det kommer inte ta så lång tid att laga. Trust me, it will be ready by 8pm." Yeah right.
Mamma och pappa kom lite sent men ändå fick de sitta bra länge i soffan medans vi lagade färdigt maten. Men till slut blev det klart (vid tjugo i nio) och det var hur gott som helst! Räkcoctail, fyllda pastarullar med ostsås och vitlöksbröd och sen chokladfondue till efterrätt. (Som pappa lyckades spilla på vår vita stol, tack!)
Det var iaf en väldans trevlig kväll!!!

Skulle blivit en pokerkväll med Stus exjobbarkompisar i lördags och jag hade ångest och ville inte ens gå bara för att jag inte ville spela poker för att jag är så kass och uppenbarligen skulle förlora! Vet inte vad som hänt med mig men jag undviker tillåme å spela bara för att jag inte vill komma sist. För att jag då blir på så jävla dåligt humör. Jag vet att det inte spelar nån roll och att det är mest för umgängets skull som vi ens skulle spela, men jag är helt övertygad om att jag skulle blivit skitförbannad!! Måste ta mig ur det här beteendet på nå vis. Det är inte hälsosamt!!!

Det blev iaf ingen pokerkväll för Stus kompis var sjuk, istället blev det mys-filmkväll och några avsnitt av Grey's Anatomy. Kollade sedan slut första säsongen igår, fan vi får inte kolla alltför ofta! Vi hann iaf även sätta ihop vår nya bokhylla så nu är det inte så himla mycket som fattas här hemma!
Skoj med första snön också! Värsta mysigt när stora, vita snöflingor seglade ner från himlen. Visste ju att det inte skulle ligga kvar länge dock så öppnade iaf balkongdörren och smakade på några. Allt detta regn på sistone har ju bara varit för trist så man får ju passa på...
Helgen avslutades med fajitas-middag och jag var än en gång den här helgen i himmelriket!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback