Full rulle!

Min sömnlösa helg blev en skojig en!
Mötte upp Phia och Mian på vägen till Carro och Mian som lyssnat på lillasjöjungfrun på vilan och sjungit sånger hela dagen på dagis fick med sig mig och Phia och vi skrålade hela vägen till Carro....
"Långt ovanfööör finns det ett land, där man kan gåååååå i sol på en straaaaaaaand!!!" Lät nog inte speciellt vackert och personerna runt omkring tyckte väl att vi var värsta fjortisarna men det kunde de ju få tycka!

När vi kom fram var vi alla tre inställda på att vi absolut ville kolla på Lilla sjöjungfrun och till vår stora gläde hade Carro den. Perfekt! Mer sång, massa chirre, dirre, godis, cola och garvande åt Ariels tyska dialekt!
Sen va ju filmen lagom lång för att jag skulle kunna åka hem efteråt utan dåligt samvete! Mycket skoj!

På lördag efter jobbet åkte jag direkt till mor och far och hade sagt till dom att de inte behövde laga nån middag, jag och Stuart kunde äta nudlar eller nåt. Nu visste jag ju att det aldrig skulle hända! Klart vi skulle få nåt mumsigt å smaska på, och visste hade jag rätt! Kyckling med sås och pommes! Mmmmmm....
Sen knackade Jack Sparrow på dörren och han fick sig lite mat han med!
Jag var ju utklädd till häxan i snövit, ingen jättehöjdare kanske och knappast nån som fattade det på festen, hade ju en stor klumpig korg med äpplen som jag knappt kom in med förrän den blev stående i ett hörn. Men det gjorde inget!
Ännu en kul maskerad där det blev ännu mer mat; pizza, fyllda champinjoner, sparris lindad i parmaskinka, räkor och massa annat smarrigt, plus äppelpaj. Och massa bål, vin och öl. Sen va ju jag tyvärr tvungen att åka vid halv elva.. nån liten sömn måste man ju få om man ska orka!

Söndag efter jobbet blev det alltså middag hos päronen (igen!). Pastagratäng och jag och Stuart åt för hela veckan. Blåbärspaj till efterrätt och vi var riktigt lyckliga!
Sen tog vi en tripp till kyrkogården för att tända lite ljus åt farmor. Så himla fint på kvällen! Ljus överallt, så långt ögat når, och så himla tyst och mysigt. En toppenhelg helt enkelt! Men sen var det skönt att få sova!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback