Välkommen till taxi 020 de e Anna...

Nu är jag vid liv igen. Hyfsat seg var man på jobbet igår men idag känns det lite piggare efter massa välbehövd sömn och en promenad i vårsolen.

Annars går jobbet hyfsat tycker jag. Lite skumma beställningar ibland. Ikväll ringde en tant å ville att en taxi skulle åka å köpa en liter mjölk åt henne. Billig mjök det blir! En riktigt seg gubbe som definitivt måste druckit en flaska t-röd ringde också å ville ha en bil. Å så lite busringning från Rinkeby med fem fnissande ungar i bakgrunden.

Helgen ja. Den var ju riktigt skoj som väntat. Grillfesten hos Phia var topp även om jag såhär i efterhand önskat att jag stannat längre. Hur kul e det att åka när alla kommit igång liksom? Men å andra sidan var det nog rätt smart ändå... Ibland måste man vara tråkig.

Trippen till Uppsala var ju också najs. Så skoj å träffa Marcus å Elin igen. Å så skönt när man träffar folk som har rest, de e som om de förstår precis hur man känner. Hur mycket man längtar tillbaka, ångesten ibland, ja allt sånt.
Så det var en höjdare.

Lite solning imorrn kanske om vädret e fint och takterassen funkar. Eller en tripp till stan. Den som lever får se.

Puh. Drar en lättnandets suck. Ska fixas tv på jobbet till EM. Alltid nåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback