Oh yeah!

Idag var jag på arbetsintervju. Rätt så nervöst med tanke på att min mest seriösa intervju hittills var på Donken för många år sen där jag fick jobbet trots att jag skickat cvt som var menat för ICA till De gyllene bågarna. Det säger väl allt, vem som helst kan få jobb på McDonald's...


Nu var det iallafall dags. Iiiiiiih! Fick träffa tre personer men chefsnubben var han som pratade mest. Det gick bra och han frågade mig inte alltför läbbiga frågor. Hade fasat "Beskriv en situation då...." "Ge ett exempel på när..." men såna frågor slapp jag tack å lov!
MEN sista biten av intervjun var två geografi-tester. Hade nästan på känn att jag skulle råka ut för nåt sånt. Skulle först passa ihop förorter med vilken sida av stan de ligger på. Och sen massa ställen i city som jag skulle avgöra vart de låg; Norrmalm, Södermalm, Östermalm eller Kungsholmen. Å ni som känner mig vet hur bra koll jag har på Stockholm. Mitt lokalsinne är ju obefintligt!
Hur ofta använder man ens ord som Norrmalm och Södermalm? Vad fan e Handen för nåt? Var ligger Märsta?
Fick gissa på en hel del men tydligen är jag bra på att gissa för fick otippat nästan alla rätt! Sicken tur!


Allt kändes jättebra och efter att jag gått tog det inte mer än en timme förrän de ringde och sa att jag fått jobbet!
Tjohoo!
Heltid hela sommaren, börjar på onsdag!
Tjohoo!
Å jag kan cykla till jobbet på tio minuter!
Tjohoo!


Så nu ska jag alltså jobba i växeln på Taxi 020 och ta emot beställningar och sånt.

Har firat med bubbel innan middagen och fyra avsnitt av SATC!
Sen finns ju ännu en grej att fira, HENKE TILLBAKS I LANDSLAGET! Fy fan va skoj!
Å när vi ändå håller på kan vi ju fira AIKs seger i söndags som tog dom Stockholms bästa lag upp till tredje plats inför EM-uppehållet.


Förkyld (nja), hyfsat blek, fattig, arbetslös, i syrrans (Lisas, men inte mina) jeans å utan pojkvän
Ja, börjar hända lite grejer iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback