Nu eller aldrig

I lördags trodde jag det skulle vara rätt lugnt på jobbet under matchen. Men så blev det inte. Alls.
25 samtal i kö under hela första halvlek och när folk ringde och sa:
-Hej, jag skulle vilja förboka en taxi till imorrn bitti.
Ja, då blir man hyfsat förbannad. Ring nån annan jävla tid då, tack! Närsomhelst men inte under fotbollen!!!

Men när Zlatan gjorde mål kunde jag inte hålla mig och fast jag hade en gammal tant i luren var jag tvungen att tjoa och tjimma. Sen förklarade jag snällt att Sverige faktiskt precis gjorde mål.
-Nämen vad kuuul! Spelar dom idag? Jaså, var det Zlatan? Nämen oj så roligt!

Har inte gjort annat på sistone än att umgås med karln. Kollat på LOST, å fan i helvete, har sett sista avsnittet i boxen. Måste köpa säsong fyra!

I söndags var det företagsfest på jobbet. Gratis mat och dryck, blev väl lite väl mycket. Sen in till stan och kolla fotboll med Stu och hans två polare. Lite mer öl och helt plötsligt hade tunnelbanan slutat gå och vi satt i en taxi hem. Fan, visste att det skulle bli så här! Jag åker ALDRIG taxi annars, tycker det är sjukt mycke slöseri med pengar. Tog inte ens med mig förmånskortet bara för att jag inte skulle beställa nån bulle. Men det hjälptes tydligen inte. Aja. Trevlig kväll iaf!

Å nu ere match igen då. Jobbar ikväll igen, tjoho. Men ska nog vara hyfsat lugnt nu iaf. Hoppas jag. Go Sverige!!!

Å snart ere midsommar! Vad ska man dricka? Vad ska man ha på sig? Vad ska man ha med sig? Blir det sol? Blir det regn? Vilken snaps?
I-landsproblem iaf. Tur e väl det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha sötnos nu låter du som lisa ju! "umgås med karln" och "inte beställa nån bulle" :)

2008-06-18 @ 23:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback