Måndag morgon... och jag är ledig!

Det blir lite skumt att jobba skift. Man glömmer bort vilken dag det är till slut.
I fredags, när typ resten av världen skulle fira att det var helg, så hade jag precis jobbat första dan och hade lör och sön kvar. Men tog iaf nåra after work.-öl inne i stan.
Var meningen att det skulle vara Stu, hans arbetskompis och hans tjej (trodde jag iaf), men istället möttes jag av ett stort gäng grabbar. Jahapp. De var alla engelsktalande och pratade en hel del jobbsnack men det var trevligt iaf! Säger ju inte nej till att höra lite irländsk, aussie och brittisk dialekt! Solen sken och vi stod uppe på taket på Scandic och kollade in utsikten.
I lördags blev det bio i Vällingby. Hancock, som var väldigt....oväntad! Nä men den var faktiskt jättebra och rolig! Åt en jävla massa godis
Igår blev det sen lite resa-moments. Först åt vi green curry och sen kollade vi kort från resan. Päronen hade ju inte sett nåra kort knappt än och de var ju jättenyfikna. Så det blev lite spontant. Vi hann ju dock inte sortera ut bilderna så inte nog med att de fick se ett antal fylle-bilder, det blev även Stuarts nakenbad i Mission beach och Jag, Stu och Darren utanför Super Pussy. Stuart var jättegenerad men jag tycktebara det var roligt! Skit samma.


Jobbet då?
Det rullar på. Väldigt lugnt och skönt har det varit med undantag från i lördags då vi var på tok för lite folk och fick äta lunchen framför datan under tio-timmars-passet. Najs? Nopp, inte direkt.
Annars har jag läst ut första Millenium-boken nu. Varenda människa har ju pratat om dom sen jag kom hem så tänkte det var lika bra att få det överstökat. Visst var den bra men tyckte ändå att den vart lite för mycket på nå vis. Lite överdrivet. Säger ju det, det blir aldrig riktigt bra när man har värsta höga förväntningar!

Nu har jag lyckats pricka in att vara ledig under två mulna, trista dagar. Resten av veckan ska solen skina från en klarblå himmel då jag såklart åter igen sitter inne på kontoret. Jag som hade hoppats på att kunna spendera "helgen" med att få tillbaka lite färg. Just my luck.

Jaja, får se om jag kanske träffar Nattis om nåra timmar. Sen blire tjejkväll senare, mysigt värre brudar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback