Tully-Reunion.

London var helt underbart! Lika bra som jag hade tänkt mig! Det var sjukt kul att träffa alla igen, det kändes verkligen inte som det var ett år sen vi såg dom sist...
Resan dit gick bra förutom att Stuart upptäckte att han visst bara fyllt i att vi hade en väska med oss istället för en var, och sen hade han glömt sitt kreditkort så syrran fick låna ut lite pengar till oss... men annars så!

När vi kommit fram och stod och väntade vid passkontrollen såg vi tre av våra tyska vänner så vi kunde ta bussen från flygplatsen in till stan tillsammans!
Sen blev det en cool "black cab" där vi fick plats allihopa. Taxi - check!

Klockan var typ halv två när vi var framme och vi lyckades säga hej till alla och svepa två öl innan hostel-baren stängde. Kändes riktigt bra! Vi drog på oss våra Tully-t-shirts allihopa och gick å la oss i de sköna våningssängarna i 14-bäddsrummet!


Vi gick upp hyfsat på fredagen och åt frukost på hostelet. Rostat bröd med sylt/marmelad och mjölk och flingor, svag saft å dricka. Flashbacks till Australien!
Sen skulle vi ut och kolla in staden och trots att klockan inte var mer än elva hamnade vi redan på en engelsk pub. Där drack jag nån Ale som inte var den godaste öl jag druckit kanske men kul å prova nåt nytt och den smakade ändå ok!
Sen blev det lite sightseeing, London bridge och London eye (stort pariserhjul typ med utsikt över London). Vi gick dit från hostelet och det tog timmar eftersom det var typ tjugo toalett-besök, lunchstopp, kaffe stopp (gooood chai latte!!!!) glöggstopp, kolla-in-alla-stånd-stopp, karusell för grabbarna-stopp. Själva London eye var väl rätt coolt men tycker inte riktigt att det var värt pengarna egentligen. Men vad gör det!


Nu hade de sista kommit och vi var allihop där, i London, ett år senare. Wohoo!
Vi firade det med £2 Coronas i baren tills vi blev hungriga.
Vi åt kina-takeout till middag efter att vi upptäckt att hostelet inte hade något kök, illa! Sen köpte vi dricka (till Mians och min besvikelse hade de inte ens bag in box! De fattade knappt vad vi pratade om) Men istället köpte vi två flaskor billigt vin och läsk och det blev nästan som i Australien ändå!
Sedan var det dags för Ring of fire och när det var klart var vi alla rätt fulla, och då var klockan bara typ åtta upptäckte vi!!!
Kvällen fortsatte med massa drickande, dansande, shotande och tyvärr en break-up innan jag och Stuart typ däckade vid halv två.


Jag och Mian var uppe rätt tidigt sen på lördagsmorgonen. Eller till tio iallafall, vi ville shoppa och dessutom hinna ner till frukosten. Sen vaknade de andra till liv och de ville ha frukost så vi gick till nån restaurang så de kunde käka English breakfast. Sen blev det t-bane resa underground - check. in till Oxford Street medans hälften av gänget kollade Rugby på nån pub.
Jag och Mian kollade in Top shop, Zara och Primark. Vi försökte ta oss fram på gatan men det är så JÄVLA MYCKET FOLK I DEN STADEN!!!! GALET VÄRRE!!!
Primark var verkligen galet galet galet. Man fick som en stor tvättkorg typ när man gick in och sen vara bara att ösa ner kläder i den. Jag och Mian hade redan gjort av med alldeles för mycket energi hittills men vi lyckades shoppa en del iaf. Att köa till provrummet var inte att tänka på, vi provade framför en spegel i stället och sen var kön så lång att jag tillåme lyckades prova en tröja till medans vi väntade! När vi väl kom fram till kassan var det inte som i normala butiker där de viker kläderna och så utan här knölades de bara ner i en påse, haha.
Allt var verkligen billigt och vet inte vad som hände riktigt men jag köpte massa grejer som jag inte ens behövde, bara för att det var så billigt. Slängde ner massvis med saker i korgen som jag nog aldrig skulle köpt annars. Så kan det gå.


Nu var jag och Mian ännu mer slut men vi skulle fortfarande hinna med Picadilly circus och Harrod's. Det var helt klart galet stort på Harrod's och vi gick runt där ett tag, julavdelningen var rätt galen,. Jag köpte en cola på matavdelningen och fick en påse, men dricka colan fick jag minnsann inte göra såklart! (eeh??!!) Blev tillsagd av en vakt.
Vi gav snart upp och skulle ta oss hem. Vi var inte de enda upptäckte vi.
Det stog vakter och spärrade av ingången till t-bane perrongerna. Det var så mycket folk på plattformarna att de inte fick ens släppa in mer folk. Vi fick stå och vänta ett bra tag innan vi kom ner på perrongen. Till slut kom vi äntligen på ett tåg och efter ett bra tag var vi tillbaks på hostelet och köpte sen Fish n' chips till middag.
Även denna kväll spenderade vi i hostelbaren där vi önskade massa bra låtar av Djn och jag satt på en stol nästan hela tiden, knät tyckte inte om att jag hade gått omkring hela långa dagen.


På morgonen skulle jag och Stu upp vid nio för att träffa en av hans rese-kompisar. Så vi fick säga hejdå till alla i rummet, buhu, och packa alla våra grejer. Sen blev det frukost på Starbucks (det enda som var öppet i närheten en söndagmorgon) med Katie som hon hette och det var mysigt!
Sen skulle jag och Stuart åka till Darren (som var med oss i Thailand i våras). Han bodde inte alltför långt bort men det tog ändå en evighet att komma dit. De byggde tydligen om t-banan och vi fick åka en lång omväg. När vi till slut kom till det rätta tåget så var det försenat och hela faderullan. Fy fan vad irriterad jag var på den där jävla tunnelbanan. Grrrr.
Till slut kom vi fram och Darren hämtade upp oss på stationen.
Sen vare dags för dagens höjdpunkt, Sunday roast!!! Hade verkligen sett fram emot detta!
Rostbiff, rostade potatisar, grönsaker, yorkshire pudding (smarrig typ ungspannkake-aktig sak som såg ut som en uppsvälld klump typ) gravy och horseradish. Mmmmmmmm.... jättestora portioner och jag var riktigt lycklig!

Sen åkte vi till en konstutställning med kinesisk konst på nåt stort galleri i London. Det coolaste var massa vaxdockskinesgubbar som satt i rullstolar som åkte runt i ett rum...låter normalt va???

Vi var rätt sega efter två nätters partande så det blev en filmkväll faktiskt! Väldigt skönt...
På måndagen hann vi inte göra så jättemycket. Vi kollade iaf in Tate Modern Museum och jag fick se min första Picasso och Monet alldeles gratis, inte illa.

Kunde sen inte fatta att hela helgen hade gått, fan att tiden alltid ska gå så fort, det var iaf dags att åka hem och det vet ni ju redan hur det gick..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback