Jobb-helg

Det var dags för den där trista kvälls-jobbs-helgen nu senast.
17-03 fredag 16-02 lördag = bläääää! Och jag var fortfarande inte utvilad från London.

Syrran ringde och frågade om jag skulle me på matchen på lördan. Vilken match? undrade jag.
Jo, Henke Larsson, jepp THE Henke Larsson skulle spela INNEBANDYmatch med Helsingborg mot Järfälla Spiders. Årets match typ (enligt mig) men upptäckte att jag jobbade då.
Lyckades byta till mig ett mardrömspass, 19-05, så att jag kunde gå på matchen, det blev sedan ett ännu värre mardrömspass, 20-06... Hugaliga.

Men det var såååå värt det!!! Matchen var hur bra som helst, ganska knäppt att se Henke med en innebandyklubba i handen men han var rätt grym faktiskt. Gjorde två assist. Lite skumt var det för han fick ju jordens applåder vid assiten. Det var som att hela hallen hejade på Spiders...och Henke! Och måste vara lite annorlunda för honom också, van att spela för sjukt många tusen människor och nu i en fullsatt sporthall med 800. En jättespännande match iaf som Järfälla vann efter mycket om och men. Helt perfekt alltså!
Hann sen också med en tacomiddag och äppelpaj hos päronen. Mumma.

Men sen vare alltså dags att åka till jobbet. Inget vidare pass att jobba (inte helt oväntat.) Speciellt på en löningshelgs lördag... Prata med fulla kunder i tio timmar är ju inte nå vidare skoj. Folk e ju så jävla charmiga. Tror de iallafall.

-Välkommen till Taxi 020 det e Anna.
-Hej Lena! Fan vilken sexig röst du har! Eru snygg? Eru singel? Skaru inte me oss ut å parta ikväll? Jooo, men kom igen då Eva!! Vi hämtar upp dig i taxin! Nähä, inte det? Okej, tack då Emma. Vi syns! Puss puss!!!
Hahahaha, saru puss puss??? (alla polarna skrattar i bakrunden.)
Och de tror självklart att de är de enda som nånsin sagt puss puss!!!
Guuuuuuud va skoj!

Har dessutom lust å säga att jag är 40 bast och väger 180kg. Vill de fortfarande att jag ska följa me ut å parta då tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback