God Jul!

I morse sa jag hejdå till Stuart som åker till Glasgow över jul. Fick en campingtripp i julklapp av honom. Nånstans norrut men vart kommer han inte ihåg. Såklart. Tältet ska iaf tåla -25 grader så jag hoppas det stämmer, annars dödar jag honom!

Förkyld har jag blivit nu till jul också, jippie. Ska strax åka till jobbet å sen när jag slutar blire taxi "hem" till Solna. Familjen får hålla sig vakna tills jag kommer så vi kan klä granen tillsammans. Då blire julkänsla!

Kan också berätta att jag, Stu och syrran var på Skansen i söndags. Kollade in julmarknaden, djuren (Stuart vart väldigt imponerad av älgarna) och utsikten. Vi åt brända mandlar, minimunkar, drack julmust och varm choklad. Mycket mysigt!
När vi gick in betalade vi entren och tog dessutom ut 200 kr var i kassan efter som ingen av oss hade kontanter. När jag skulle betala julmust och lussebulle inne på sollidens cafe sen så upptäckte jag att mina 200kr inte var i plånboken! Han gav de alltså inte till mig och jag glömde dubbelkolla. Jag vart på hyfsat dåligt humör, det var ju ändå 200 spänn liksom! Å jag e dessutom rätt snål! Så gick och surade ett tag. När vi gick ut hörde jag iaf i kassan och de hade precis räknat och sett att kassan var 200kr plus så jag fick tillbaka mina pengar. Så då gick jag från irriterad till överlycklig!
Vi tog en sväng in på Grönan också, gratis inträde och Stu hade inte vart där heller innan. Sen hem för söndagsmiddag med "roast chicken, honey roasted vegetables, gravy & yorkshire pudding". En riktig toppensöndag!

Grattis igen till Mian också som vi firade i lördags. Tack för underbar fika, smarrig pizza, och en skoj utgång!

God jul och gott nytt år!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback