Första advent

Överlevde iaf jobbhelgen och det var riktigt skönt att vara ledig i söndags! Första advent å allt!
Förklarade för Stu att vi ju måste köpa en adventsljusstake.
"What's that?"
"It's a candle holder. You put four candles in it and then some moss and some plastic mushrooms and lingonberries."
"Ehh... what??? What do you mean you put plastic mushrooms in it? Why don't you put some real ones in there??"
"It's not just any mushrooms! It has to be the poisonous ones..."
"Poisonous mushrooms?? What are you talking about?? And what about the moss, doesn't it smell really bad???"
Stuart fattade såklart ingenting.

Iallfall hade jag sett två stycken uppe i V-by centrum. En "billig" för en hundring och sen en fin med tomtar på som jag verkligen gillade, den var dock dubbelt så dyr. Jag hade äntligen bestämt mig för den dyra ändå men då såg jag att det var halva priset på Lagerhaus där jag sett den billiga så då fick jag dåligt samvete och köpte den istället. 50 spänn var för billigt för att säga nej till.
Sen hjälptes vi åt att sätta i svamparna och lingona och Stuart fick äran att tända första ljuset...

Ser fram emot pepparkaks och lussbullsbak och lucia!!!

Jag älskar Sveriges jultraditioner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback