Atjoooo

Nej, nyser gör jag faktiskt inte än men det kommer väl....

Har känt mig halvhänging hela veckan och har väl förstått att eftersom jag inte varit förkyld på jättelänge så skulle det väl komma förr eller senare...
Jag har aldrig varit den som skippat träning för att jag varit förkyld. Fast jag hört och läst överallt att man inte ska träna om man har ont i halsen så har jag alltid gjort det ändå. Vafan, orka stanna hemma för nåt sånt när man kan gå på en rolig innebandyträning.
Men nu har jag pinat mig igenom två extra jobbiga rehabträningar trots att jag inte har kännt mig helt ok. Igår på jobbet drack jag typ 100 koppar te mot halsen och för att slippa somna vid bordet. När jag väl kom hem sen kunde jag inte somna för att jag hade jordens största klump i halsen. Ändå ställde jag klockan på halv nio idag för att hinna med rehaben innan jobbet. Men så vaknade jag i morse och halsen värkte. Och då tänkte jag faktiskt att varför ska jag pina mig upp för att åka till sjukgymnasten?? Det är ju inte en kul innebandyträning det här utan ett tråkigt rehab-pass som kan göra mig sämre och förstöra min lediga helg!!!
Så nu stannar jag hemma istället. Ska ta ett bad och lyssna på soundtracket till irländska filmen "Once". Kanske julpynta lite till, kolla in ett avsnitt av Sex and the city och ta det lugnt innan jag åker till jobbet.

Och nu nös jag faktiskt också. Blir mer och mer övertygad över att jag har gjort rätt val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback