Pure dead brilliant!

Bröllopet ja!
Jo, det var huuuur fint som helst! Alla var supertrevliga även om jag bara förstod vilka typ en fjärdedel var!
En kille spelade säckpipa till bröllopet och det var jättevackert!
Brudens syrras två 3 och 5-åriga ungar var absolut sötast i sina små minikiltar!
Det är ett jäkla hallaballoo runt den där kilten. Det är ju inte bara själva "kjolen", utan även väst, jacka, strumpor, rätt skor, nån kniv, tistel-blomma, fluga, väska och plunta man ska ha koll på. Jisses.
Dessutom fick jag bekräftat att de definitivt inte har nåt under kilten. Stus pappa kliade sig nämligen diskret på rumpan när han trodde att ingen såg på. Det gjorde dock tio personer utanför de speglade fönstrena.
Fyra rätters middag som var underbar såklart. Förutom tårta även sausage rolls och pizza senare på kvällen.
Fick prova på den där skotska dansen under kvällen också. Det var skitkul även om det tog en stund innan jag hänge med...

Väldigt lyckad dag och kväll!!

Kom också fram till en del grejer.
I skottland...

...går man runt med skorna på inomhus.
...är det vanligare med heltäckningsmatta än vanligt golv.
...provade jag nationalrätten "haggis" och upptäckte att fårmage smakar smaskens!
...äter de blodpudding till frukost. Inte alls lika god som våran dock! 
...pratar de inte bara konstig engelsk dialekt utan de använder även sjukt skumma ord hela tiden.
...dricker man en hel del wiskey. Och man måste typ tycka om det om man är kille.
...är de flesta riktigt snälla och trevliga överallt trots att vädret oftast suger.
...är mulet väder med chans till en minignutta sol samma sak som en fin dag.
...använder man sprey-deo. Köpte faktiskt med mig en hem! :)

Fyra dar bara flög fram och helt plötsligt var det dags att åka hem igen.
Men förhoppningsvis kan jag åka dit snart igen.


Kommentarer
Postat av: mian

whaaat!? en spray-deo? vi är inte kompisar längre, ska du spraya ihjäl sverige nu..? illa :)

Postat av: Anna

Hehe... yep, sprayar som en galning dagarna långa! Visste att du skulle säga nåt om det.. =p

2008-08-27 @ 11:56:32
URL: http://anniepannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback