Klart

Igår var jag uppe vid halv sju, ville ha gott om tid. Skulle duscha med sån där tvål och det tar ju en stund. Tänkte däremot inte på att jag varken fick äta frukost eller sminka mig så satt ju där sen ändå med en massa tid över. Självklart kom tunnelbanan också i tid, den gör den ju alltid när man inte har bråttom. Men skönt ändå att slippa stressa.

Behövde inte vänta så himla länge ändå när jag kommit dit. Fick en säng och en sjukhus-rock att sätta på mig vid nio-tiden, sen vare bara till att vänta. Tur att jag hade en bok med mig! Blev en jäkla massa läsning...

Klockan blev tio.Började kurra lite i kistan.
Klockan blev elva. Kurr kurr.
Klockan blev tolv. Hörde sjuksköterskorna prata med varandra om hur god maten var i matsalen...
Klockan blev ett. Till slut kom det en sköterska för att sätta nålen. Sen kördes jag in på operation. Det gick om möjligt ännu fortare att somna den här gången tycker jag. Kommer inte ens ihåg när de sprutade in sömnmedlet.
Lika groggy var jag när jag vaknade denna gång också iallafall. Men inte fick jag ligga kvar så himla länge i sängen. Fick gå upp och äta en smörgås, sen var det dags att åka hem.
Kunde gå själv någorlunda utan kryckor så det var ju trevligt.
Men visst var jag trött. Somnade vid tio igår kväll och vaknade halv ett. Typ14 timmar. Galet. Men inte gjorde det nåt, hade ju inte mycket vettigt att vakna för ändå. För att få dagen att gå har jag kollat film. King Kong och Scarface blev det. Bra båda två.

Nu ska jag ta och lägga mig. Får se om det blir lika många timmars sömn i natt. Man vet aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback