Så genomskinligt

Satt på bussen till jobbet idag. Skittrött.

Såg att en på jobbet gick på men orkade verkligen inte prata med henne. Så jag låtsades som att jag inte såg henne.

Hon satte sig två rader framför mig. Jag vet att hon måste ha sett mig men hon orkade väl inte heller sitta och kallprata. Bara skönt tyckte jag.

När vi skulle gå av så gick hon fort av en dörr längre fram och jag tog dörren längre bak.

När vi hade gått av bussen och hon såg mig utanför sa hon:

Nämen heej! Jag såg inte dig på bussen!

Men jag såg dig, sa jag. Inte. Tyvärr. Jag sa istället att jag inte heller hade sett henne.

Fast båda två visste att vi hade sett varann. Varför inte bara skita i att låtsas? Det hade väl räckt med ett "hej". Eller?

En del saker är bra konstiga egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback