Livet blir inte alltid som man tänkt sig

Idag är det sex månader sedan jag opererade korsbandet.
Om allt hade gått enligt planerna så hade jag antagligen varit helt färdig-rehabad nu. Jag hade kanske t.o.m varit fit for fight till seriepremiären om en och en halv vecka. I vilket fall så hade jag tränat för fullt och bara en sån sak hade gjort livet rätt toppen.

Nu är läget inte lika kul.
Min nya sjukgymnast sa idag till mig att jag borde ta en riktig funderare på om jag vill fortsätta spela innebandy. Det finns nämligen studier som visar att efter två operationer är risken hög att man får knäproblem, artros, senare i livet.

"De vanligaste symptomen på artros är smärta och nedsatt fysisk funktionsförmåga. Andra symptom är svullnad, ledstelhet och ljudsensationer från leden."

Låter ju verkligen inge vidare att leva med det!
Nu är då frågan, vill jag leva nu eller om 20 år?

Fan, det är inte lätt det här. Känns snarare ruskigt tungt.
Tack och lov behöver jag inte bestämma mig nu.
Men ändå.

JÄVLA SKIT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback