Jag hade nästan rätt

Det var en kryssning. Dock inte med Birka Paradise utan med Viking Line.
Sandra kom och hämtade mig från jobbet, vi tog t-banan till Slussen och där väntade sex lagpolare. Väldans kul att så många ville följa med tycker jag!
Sandra, Jea, Lisa, Twinsen och Hanna, alla är skojiga tjejer så självklart kunde resan inte bli annat än kul!
Vi klev ombord och sen var det dags för buffé.
SÅ. JÄVLA. GOD.
Det fanns så himla mycket gott att välja bland och det var längesen jag åt så mycket...
Tjejerna hade varit kreativa och gjort ett paraply med lite grattis och ballonger och sånt som jag skulle gå omkring med till och från buffén. Då var det rätt skönt att det bara var en jäkla massa gamlingar på båten. Då behöver man ju inte skämmas direkt. Jag skämdes inte ens när tjejerna sjöng ja, må hon leva på buffén och alla gamlingar stämde in. Det var bara underhållande.
Efter maten kollade vi runt lite vad de andra på båten (alltså alla gamlingar) hade för sig. Inte helt oväntat dansade de bugg, vals och lite valfri styrdans inne på båtens dans"klubb".
Det var faktiskt rätt festligt att sitta där och titta på de medan man drack en billig, god drink. Så vi gjorde det ett tag och sen gick vi tillbaka till hytten för lite mer drickande.
Jag, Lisa och Hanna bodde i en hytt och hade köpt en liter mangovodka som såg god ut och som vi skulle försöka att undvika att dricka upp helt med risk för däckning. Den var inte lika god som vi såg ut och när vi åkte hem igår var ingen särskilt överförtjust över att ta med den från båten. Hanna offrade sig till slut. "Man kan ju inte kasta sprit!"
Båten hade, trots enbart pensionerade resenärer, ett "disco" öppet. Det var hyfsade låtar och ett ganska lagom fullt dansgolv. Det var jäkligt najs att för omväxlingsskull kunna röra sig på dansgolvet!
Vi stod och dansade några timmar och skrattade åt de få "ungdomar" (alltså typ 45+) som var på dansgolvet.
Dessa typer garvade vi läppen av oss åt:
- En utländsk man, ca 1,50 lång, shakade och hoppade/dansade fram över dansgolvet med en skamsen dotter bredvid som förgäves försökte få honom att ta det lilla lugna.
- Ett par där damen var helt VILD.
- Två riktiga lantisar (måste vart båtens enda ungdomar förutom oss) som rökte konstant, var aspackade och försökte ragga upp Fia.
- En kille som var ganska vild på dansgolvet. Tills Darin spelades. Då blev han HELT CRAZY. Han verkade vara värsta Darin-fanet för han dansade precis som honom. Alltså precis på pricken. Slängde med håret, det var nästan som att se en Darin-musikvideo. Galet kul.
- En tjej som stod alldeles själv och dansade hela kvällen. Verkligen själv. Det här var däremot inte lika kul, snarare tragiskt. När vi gick ner till hytten satt hon ensam i en trappa...

Kvällen var väldigt lyckad och jag, Lisa, Hanna och Sandra gick och lade oss vid halvfyra-tiden.
Det blev några timmars partande till för resten av gänget. De gick nämligen på efterfest!
Med dansbandet!!
I deras "Loge".
Nån snubbe i bandet var typ 65 och den yngsta kanske var 40.
 Förutom bandet var Baren-Håkan med. (En 40-åring som tydligen var med i Baren förut när det gick. Jag kände inte igen honom.)
Hur som helst så ångrade vi inte att vi gick och lade oss tidigare!

Dagen efter blev det lite shoppande i taxfree, lite mer smarrig mat och lite mer kollande på gamlingar som shakade loss på dansgolv.

Halv fyra var resan slut.Tiden går fort när man har roligt... Och det hade jag!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback