Maskerad

Idag var det maskerad på dagis.
Frågade nåra fröknar på de andra avdelningarna igår om de skulle klä ut sig.
Jag fick svaret att självklart ska fröknarna klä ut sig! En avdelnings fröknar skulle vara Häxor och en annan katter.
Sen frågade jag fröknarna på min avdelning vad vi skulle ta och klä ut oss till.
- Nä, jag vill inte klä ut mig.
- Inte jag heller. Men du kan ju göra det om du vill.
Jävla torrbollar!
Jag klädde iallafall ut mig till en röd katt. Var egentligen en djävulssvans och horn men med lite ritade morrhår var det ingen som tog mig för nåt annat än en katt. (Jo, nån frågade om jag var en drake.)
Det var iallafall en skitskoj dag på dagis med disko (barnen stod och hoppade och skuttade till typ Bubbles och Markoolio), popcorn och saft, film, hamburgare till lunch och massvis med söta barn!

Sötast: Neo, en skitgullig 1,5-åring med hockeyfrilla på min avdelning. Han var utklädd till Stålmannen. Hade kunnat krama honom hela dagen lång, så söt var han!

Populärast: På den stora avdelningen var sex killar inte så otippat Spiderman. Med maskerna på var det omöjligt att se vem som var vem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback