Härligt, härligt men farligt, farligt

Försov mig i morse. Fan, det här me å snooza e inte helt ofarligt. Ändå kan jag inte låta bli!
Förut gick jag upp extra tidigt bara för att kunna ta det lugnt på morgonen. Nu är det omöjligt. Det går bara inte att ta sig upp! Kanske är det mörkrets fel. Hursomhelst snoozar jag mer än någonsin.

Iallafall, i morse vaknade jag med ett ryck en kvart innan jag skulle gå. Brukar bli så ibland. Det knäppa är att jag ändå alltid lyckas hinna ändå, kommer liksom aldrig försent. Peppar, peppar, ta i trä! *knack knack knack*
Men att behöva kasta på sig kläderna, sminka sig sunkigt, sätta på sig det första som sticker fram ur garderoben, borsta tänderna samtidigt som man slänger på sig jackan och kastar ner en wasa-sandwich i väskan, å allt detta innan man knappt öppnat ögonen. Ingen höjdare.

Kanske borde gå och lägga mig tidigare om kvällarna så att jag slipper vara outvilad när jag kliver upp?
Nja, det verkar rätt omöjligt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback