Nämen

Idag har jag...håll i er nu... jobbat!
Så är det.
Var på ett dagis i Husby.
Det tog ett bra tag innan jag hittade dit. Hälften av personerna jag frågade om vägbeskrivning fattade inte vad jag sa och resten visste inte mycket. Men till slut hittade jag dit. Jag lyckades inte speciellt bra med att lära mig barnens namn måste jag säga. Annars var barnen snälla och jag tror inte nån grät på hela dagen. Riktigt skönt! Inte behövde jag byta nåra blöjor heller. Jobbdagen blev dessutom bara fyra och en halv timme lång.
Men trots det så var dagen inge vidare. Dagen kändes ganska seg. Det känns verkligen inte som om jag har varit "ledig" i nio veckor! Känner mig redan lite less på det efter en dag.
Jag saknar mitt gamla jobb. Men men.. jag kommer säkert in i det här "hoppa-runt-andet" och det lär bli bättre och bättre.

Tittade på när barnen lekte med sniglar i typ en timme. Fy, sniglar e rätt skabbiga! Usch usch...
Kan inte fatta att jag har slickat på en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback