Mer sommar

Det är inte helt fel att vara sjukskriven när det är minst 20 grader varmt och strålande sol!
Då gäller det att passa på att njuta.

Så i tisdags träffade jag Nattis. Vi åt kyckling och chips (en utmärkt kombination!) och solade i Rålis. Sen blev vi rastlösa och tog en promenad längs vattnet in mot stan. Vid Riddarfjärden upptäckte Nattis nåra brandbilar och brandmän så då ville hon inte helt oväntat mer än gärna sätta sig där och kika lite på dom.
Tyvärr var alla rätt gamla och oheta. Men man kan ju inte få allt här i livet!

Igår träffade jag Nattis och Phia för solning på Djurgårn. Jag hade lite problem att hitta dit först. Jag har noll koll på stan men nu vet jag vart Djurgårdsbron ligger. Det var på tiden.
En varsin glass fick vi i oss också. Utan problem.

Idag sas det att vädret skulle bli sämre men som tur var stämde inte det.
Det var en aning molningt när jag åkte till gymmet imorse men de få molnen hade till min glädje försvunnit när jag hade tränat klart.
Efter gymmet åkte jag in till stan och träffade en gammal Donken-jobbarkompis. Det var kul att få lite McDonald's-flashbacks men jag kan ändå inte säga att jag längtar tillbaks. Det skulle vara väldigt lite i sånt fall.

Lyckades utan svårighet klämma i mig ännu en Montis-glass idag. Pistage och cocos. Lika gott varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback