En solig helg

Tack vare detta underbara väder har helgen varit riktigt riktigt trevlig med hög sommarfaktor.

Vad sägs som årets första grillning? Femkamp på Grönan?
Jag säger iallafall, JIPPIE!

Beslutsångest kan vara jobbigt ibland.
Sandra, Lisa och Tosse skulle ut å äta på Friday's i Kungsan i fredags och ville att jag skulle följa med.
Dessutom skulle vi grilla hemma för första gången i år.
Som tur var hann jag med båda två.
Eftersom jag fortfarande var proppmätt när jag kom in till stan blev det ingen middag för mig på Friday's men nåra cider och en smarrig efterrätt fick jag ner utan problem.
Det är alltid lika kul å träffa tjejerna från laget. Jag missar uppenbarligen en hel del skvaller när jag inte är med och tränar.
Hur som helst så var det en riktigt mysig kväll!

Igår blev det ännu mer sommarkänsla.
Hanna, en tjej i laget, fyllde år för några månader sen och jag och fem andra tjejer i laget gav henne en ute-dag/kväll med oss i present.
Så igår var vi på Grönan och körde femkamp. Det kunde knappast ha varit bättre Gröna Lund-väder så allt var perfekt...
Eller asså... förutom att jag...erhm... förlorade femkampen. Det sved lite må jag säga, med tanke på att jag hatar att förlora. Men men...

Efter femkampen åt vi asiatisk buffé på en restaurang vid Hornstull. Det var grymt gott! Kul att få prova sushi på riktigt också, det var lite annorlunda än den mamma köpte på ICA.
Jag kanske inte riktigt är en sushi-älskare än men jag är åtminstone en sushi-gillare!

Efter flera dagars kanonväder trodde jag knappast att det kunde bli bättre men tydligen hade jag fel för idag har det varit 24 grader i skuggan.
I början av maj!
Galet!

Så det blev lite solning med syrran och sedan åkte hela familjen på en lägenhetsvisning i Solna. Mest på skoj.

Nåt annat som var skoj var att min kusin från Arvika var här över helgen för att köpa Studentkläder. Jag träffar henne tyvärr inte så ofta men när jag väl gör det är det alltid lika trevligt!

Nu är det nog bara en tidsfråga innan myggorna hittar hit så det gäller att passa på att njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback