Tur i oturen!

Sicken dag!
Jag var lite nervös att jag inte skulle vakna i morse. Det brukar bli så när jag öppnar och vet att jag måste vara där halv sju. Men jag vaknade av alarmet på mobilen utan problem tack och lov!
I morse tog det inte lång tid innan jag somnade på tunnelbanan. Men det är ju ingen fara eftersom jag alltid ställer klockan så att jag har lite marginal tills jag ska gå av, vid Slussen.
När jag sover på tunnelbanan så blir det ju knappast speciellt djup sömn. Jag brukar höra de flesta hållplatserna svagt i bakrunden och dessutom har jag mp3n på så låtarna lyssnar jag också lite halvt på.
Men jag måste ha varit väldigt trött i morse för något mycket märkligt hände.
Jag hörde helt plötsligt tunnelbane-rösten säga "Nästa, Medborgarplatsen".
Eh, va!? Jag ska ju ha gått av vid Slussen!! Jag lyckades alltså sova så djupt att jag stängde av alarmet i sömnen för jag vet verkligen att jag satte på det! Dessutom kan jag inte komma ihåg att jag hörde någon annan hållplats ropas upp förutom Medborgarplatsen!
Som tur var så åkte jag ju bara en station för långt å hann åka tillbaka till Slussen och ändå hinna med tunnelbanan jag skulle ta mot Fruängen. Puh!

Jag överlevde sista dagen på jobbet utan problem! Det kändes lite sorgligt faktiskt att säga hejdå till alla barn och fröknar. Men vem vet, kanske kanske får jag komma tillbaka efter sjukskrivningen å annars blire säkert bra ändå...

Efter jobbet (eftersom jag slutade så tidigt) shoppade jag lite inför min sjukskrivning. Eller det blev väl inte speciellt mycke just för sjukskrivningen mer än ett fotoalbum så att jag kan fixa med mina framkallade bilder.
Förutom albumet så blev det lite grejer inför morgondagens party! Typ lite smycken å en foundation å så.
Innan jag bestämde mig för att jag skulle åka hem så övertalade magen mig om att jag skulle ha en Montis-glass. Jag försökte säga till magen att det ska jag inte alls! Men jag lyckades inte. Å vad gör det egentligen. Det blev körsbär å pistage denna gång, min favorit cocos va nämligen slut. Magen blev glad å det är inte så konstigt för den glassen e ju såååå god! Smaskens!

Så jag började min promenad från Gallerian till tunnelbanan å lyckades med nöd å näppe bära glassen, shoppingpåsen å kryckorna. Halvvägs till t-banan kom jag på det! Helvetes j-kla skit! Ryggsäcken! Var hade jag den??
Ja, inte var den på ryggen iallafall. PANIK!
Det var bara att ta sig tillbaka till Gallerian. Det var det närmaste jag har kommit att springa de två senaste månaderna, helt klart!
Men när jag kom in på H&M å in i provrummet så stod den där på golvet. LÄTTNAD!
Jag var tvungen å sätta mig ner å äta upp halva glassen å lugna ner mig lite innan jag kunde ta mig tillbaks till t-banan.
Ojojoj säger jag bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback