Schlager!

Yummy...

Sex on the beach
2cl peach tree
2 cl vodka
2cl apelsinjucie
2cl cranberriejuice

På lördag är det inte helt oväntat Melodifestival-final!
Förra året betydde det party med laget och så ser det även ut i år.
Sclager-festen börjar hos Vickan å sen drar vi vidare till Garbo.
Det är drinktema som gäller och vi har delats in i olika grupper för olika drinkar. Vår grupp ska se till att vi har ingredienserna som behövs till Sex on the beach. Jag fick ansvaret för apelsinjuicen. Därför så ska jag ta och handla juice för 80 spänn till kvällen. Tungt å bära när jag har kryckorna å släpa på men det löser sig nog utan problem!
Jag tippar på att det blir en väldans trevlig kväll!

Förra året fick vi som var hos Vickan varsin artist som vi skulle "heja på". Förutom att hoppas på att artisten vann (för att då vinna nåt pris) så skulle man även sjunga med när det bidraget spelades.  Vem/vilka som fick vilken artist bestämdes genom lottning och jag hade (o)turen att få Nordman - "Ödet är min väg".
Jag förstår inte hur det gick till (jag måste ja sjungit låten med sån inlevelse eller nåt, hehe) men antingen tyckte flera i laget att det var väldigt komiskt eller så fick de seriöst för sig att jag var värsta Nordman-fanet. Efteråt har jag nämligen bl a fått sms när Nordman har varit på tv och telefonsamtal av några i laget när de var i Västervik och Nordman spelade där.
Okej, jag tycker själv att jag har väldigt bred musiksmak men Nordman, nja... inte direkt!

"Ödet är min väg, det tog mig överallt, tillbaka till mitt liv... tralalala..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback