Kass, kassare, Reggae!

Jag blir så j-kla irriterad på den snubben! Han kan ju inte ett skit å anstränger sig inte ens för att försöka!Tack å lov för att jag antagligen aldrig mer behöver se honom!

Att sätta på barnen täckbyxorna åt rätt håll var tydligen ett problem! Men att dragkedjan ska vara fram ser väl vem som helst eller!?

När vi kommit in och klätt av alla barnen skulle han "bara ta av sig jackan". Det tog typ 20 minuter! Och jag stod inne på avdelningen ensam med alla barnen å va tvungen å börja byta blöjor å grejer för å hinna det innan lunchen. Till slut kom han. Och jag frågade argt:
"Vad var det som tog så lång tid!?"
"Aa, eh, jag var på toaletten också. Det var tydligen nåt me magen."
Ursäkta liksom!!!

Igår var det soppa och pannkakor till lunch. Självklart lägger man upp barnens mat först men inte han inte. Han gick och tog mat åt sig själv först.
Det fanns nybakat bröd på matvagnen också som barnen kunde få efter soppan. Reggae började skära i brödet och jag sa till honom att det nog var bättre om han väntade med att ge barnen brödet eftersom de då inte skulle vilja ha soppan. Varpå han svarade:
"Asså, jag tänkte bara ta en skiva själv till soppan". Han tog med smörgåsen till bordet. Alla barnen sa självklart: "Också smörgås!!"

Jag satt inne på vilan idag. Det är några barn som bara får sova en timme. Jag gick på min halvtimmes rast klockan tolv och kom tillbaka. Då var det alltså en halvtimme kvar tills de barnen skulle väckas och Shade (den andra fröken) gick på sin rast. Reggae tog disken och gick sen på sin rast.
Klockan blev ett men Shade kom inte. Vid kvart över tänkte jag att jag fick lov att väcka barnen ändå, trots att det inte fanns nån som kunde ta emot dem och sätta på deras kläder å så. Jag fick alltså gå ut och sätta mig med de och läsa en bok.
Fem i halv kom Shade och Reggae! De hade alltså haft en timmes rast!!
"Fööörlåt Anna, tiden gick så fort! Vi satt å prata om Afrika å så."

Vad är det för fel på en del människor!? Man kan ju undra...

Tack och lov att det är helg!

Nu har vi preliminärbokat en resa till Grekland i sommar, närmare bestämt Santorini! Ååå vad jag längtar! Den 26:e juni åker vi. Wiiiiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback