Ibland blir man arg.

Ibland undrar jag vad det är jag betalar 600 kr i månaden för!

Det är inte så att jag tycker att det är speciellt kul att stå i kylan och vänta på en bussjävel som aldrig dyker upp. Inte heller har jag lust att få reda på att trafiken är oregelbunden på Gröna linjen vilket i sin tur skulle göra att jag missar en annan buss!
Det känns dessutom onödigt att gå på en 20 minuters promenad (fram och tillbaka till tuben) med mitt knä som jag borde vila så mycket som möjligt nu under helgen.
Jag var sååå ARG igår kväll!
Det var tydligen inte meningen att jag skulle åka hem till J-A och få träffa Mian och Phia.
Inte heller var det meningen att jag i sånt fall istället skulle ha fått kolla Melodifestivalen med Sandra, Steffi och Tosse.
Nä, det slutade med att jag låg hemma i sängen, på riktigt dåligt humör, och tittade på nån film som redan hade pågått i en halvtimme. Kul? Nä, verkligen inte!
Ville bara få ur mig det...

Nu är det klart, vi kom tvåa i division ett Östra! Helt galet bra, nykomlingar som vi var!
Sista omgången spelades igår klockan ett. Vi mötte redan klara seriesegrarna Kumla i Örebro.
Det var en riktig höjdarmatch! Snacka om nervöst det var! Chanserna var många för båda lagen och jag trodde jag skulle få en hjärtattack vissa stunder... Men jag överlevde som tur var!
Matchen slutade 5-5. Vi fick med oss en poäng vilket räckte för att vi skulle bli tvåa i serien. Det känns riktigt bra!

Idag gick jag upp tidigt (nio) för att åka å kolla på min syrras match.
Sedan fick jag reda på att det var släktträff på eftermiddagen. Jag lyckas aldrig hålla koll på sånt där utan får alltid veta det i sista sekunden. Nu hade jag ju ändå inget för mig så jag följde med.
Denna gång var det min mammas morbror som fyllde år. (Sten Sandberg heter han. Rätt kul namn när man tänker efter. Sten, sand, berg. Hmm...)
Släktkalas = massa kakor å bullar å sånt. Den biten var just denna dag ingen höjdare eftersom det första jag såg i min äppelpaj-bit var ett långt grått hårstrå. Yuck!
Men men... något som jag alltid ser fram emot nuförtiden vid släktträffarna är att få se hur min moster ser ut. Hon genomgick nämligen en gastric bypass-opereration för några månader sedan eftersom hon varit överviktig väldigt länge. Nu har hon gått ner typ 25 kilo och är verkligen ursnygg! Himla kul för henne!
Det är faktiskt väldigt trevligt att träffa släkten. (Lagom ofta)

Resten av kvällen har tvn stått för underhållningen.

Lyssna på: "Light years away" Mozella

Det ska bli trevligt att få prata med dig imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback