Eee dä då?

Det är kaos på jobbet den här veckan också. Orkar inte med detta!
Idag hade vi en vikarie. Vi brukar ta in vikarier ibland när personalen e sjuk så det har varit ett antal olika personer på förskolan. Alla har dock varit tjejer. Tills idag. Vi fick nämligen en manlig vikarie. Reggae hette han (tror inte det stavas som musikstilen men vafan) och han var 23 år.
Yummy! kan man tänka då. Men icke! Sådan tur ska väl inte Anna ha. Närå.
Killen gjorde inte mycket vettigt under dagen. Han satt mest och garvade åt barnen. Å de flesta barnen verkade rädda för honom.
Jaja, jag slapp ta disken iallafall. Alltid nåt.
Han ska komma imorrn med så då ska bli bättre på å utnyttja honom. Han ska byta alla bajsblöjor och klä på de jobbigaste barnen. Moahahaha! Nä, ska försöka att inte vara så taskig...
Det kommer säkert sluta med att jag är alldeles för snäll har jag en känsla av.


Idag var jag hos en ny sjukgymnast som tittade på knät och visade en lårmuskel som blivit helt slapp. Läbbigt och se hur kroppen kan sluta använda en muskel utan att man märker det. Nu måste jag alltså träna upp den igen.
Fick också veta att jag när jag bara använt en krycka har haft den i fel hand, hehe. Så då vet jag det också!

Jag brukar använda kryckorna när jag går till och från jobbet och det är ofta man möter minst en förälder som precis har lämnat sitt barn. Många frågar vad jag har gjort med benet. Ingen har gissat rätt än.
Har du brutit benet? Har du stukat foten? Har du brutit foten?

Det är kul med föräldrar. Vissa barn har värsta snygging-föräldrarna! Man förstår att de barnen kommer bli riktiga hetingar sen.
Som en liten kille, Aengus. Han e typ ett å ett halvt. Jag tippar att han kommer bli riktigt snygg sen! Han är riktigt söt å charmig! Hans ordförråd är inte stort. Det innehåller inte mycket mer än: "Eee lampa!", "Eee pippi!" och hans favorituttryck "Eee dä då?" Jag undrar hur många gånger han säger det under en dag!? Flera tusen tror jag.

"Eee dä då?"
"Det är en spade."
"Eee dä då?"
"Det är min tröja."
"Eee dä då?"
"Det är fortfarande min tröja."
"Eee dä då?"
"Det är din mamma Aengus!"

Han e söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback