"Den är snabb, kladdig, väldans godaste och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen."

Bravo! Jag lyckades sabba kladdkakan ändå.
Trots att det står på receptet att den ska vara väldigt enkel å göra.
Å det var ju faktiskt ganska enkelt till en början. Men för det första så blev den så himla tunn!!

"Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten."

Ja, sannerligen blev den låg. Men det där med hård yta å kladdig i mitten gick väl sisådär å fixa eftersom den var så tunn! Det fanns ju knappt nån mitt som kunde bli kladdig, bara en topp å en botten.

Men men... ju mer jag tittade på kladdkakan desto mer vande jag mig vid hur den såg ut.
Okej att den va ojämn, väldigt kladdig på toppen och lite trasig här och var men vafan...
Med lite florsocker på sen så blir den nog helt okej!
Jag skulle nog ändå hellre välja en aning kladdig kaka än en alldeles för torr.

Jag kan ju även hoppas på att de flesta redan fått i sig en del dricka vid det här laget å inte längre e så kräsna. Det ska nog lyckas utan problem tror jag!
Å förresten så bakade vi två stycken och lyckades åtminstone bättre med den andra. Så det är nog ingen fara!

När vi var klara med bakningen kollade jag å syrran på en underbar film som vi inte sett på år å dar.
"Välkommen Mrs. Doubtfire". Så jävla bra!
Vi skrattade oss igenom i princip hela filmen. Jag hade glömt hur rolig den var.
Absolut topp tre på min lista över bästa komedier.
De som inte har sett den borde definitivt ta å göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback