Helt slut

Det var förbannat jobbigt på gymmet idag.
Var nästan gråtfärdig ett tag. Illa eller vad??

Sjukgymnasten påpekar hela tiden att jag ska vara så trött när jag är klar med maskinen att jag inte orkar göra en enda gång till.
Om jag känner att jag skulle ha klarat en gång till ska jag öka vikterna.
Och sen ska jag köra varje maskin tre gånger och varje gång vara helt slut i benet efteråt.

Ingen rast, ingen ro.

Idag visade det sig även att jag är väldigt svag i vänsterbenet (mitt friska ben). På några maskiner var jag t o m tvungen att sänka vikterna till mindre än jag kör med på högerbenet. Galet!
Så därför ska jag i fortsättningen även köra maskinerna på vänsterbenet. Och bli lika grymt trött. Varje gång. Dubbelt så mycket jobb.
Palla!?

Men hur kul är det att ge upp? Inte speciellt. Och jag vet ju att det lönar sig att köra ordentligt.
Så idag tog träningspasset typ två timmar. Å ändå fuskade jag pyttelite.

Jag hade även tänkt att idag, då skulle jag köra resten av kroppen också. För det brukar jag inte ha tid med efteråt.
Men när jag satte mig i en arm-maskin så orkade jag bara inte. Jag var så trött.

Ska det vara så här jobbigt varje gång ska det bli spännande att se om jag överlever.


Positivt:

Idag sprang jag en kvart på löpbandet för första gången. Det kändes bra.
"Du kan nog börja springa femman i Grimsta nu" sa sjukgymnasten.

Tackar och bockar.
Men kanske ska ta och prova 2,5-an först?? Låter inte det lite rimligare?

Aja, trevligt i vilket fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback