Fler skummisar...

Jag, Sandra och Tosse satt på tunnelbanan in mot stan igår för att där också möta Lisa.

Vid Brommaplan kom en (inte direkt vacker) "gubbe" in. Jag kände igen honom från min donken-tid. Han var stammis där. Kom varje dag och köpte en donut och en kaffe med mjölk. (tror jag det var)
Det tar inte lång att se att det är nånting som inte stämmer.
Han satt ofta kvar på donken flera timmar.
Ibland hällde han ut socker på bordet och satt och fixade med det som om han tänkte sniffa upp det. Kanske gjorde han det också...

I vilket fall så satte han sig på sätet mitt emot Tosse.
Efter en liten stund sa han helt plötsligt högt till henne:

- Tycker du jag är ful?

Man märkte att alla i närheten blev tysta och undrade vad som hände. Vad hon skulle svara.

- Eh... vad sa du?
- Tycker du jag är ful?
- Eh.. [lång tystnad] ...asså, nä, det gör jag inte.

Sen sa han inget mer på resten av resan.

Tips på hur man håller sig för skratt skulle behövas. Kan inte säga att vi andra klarade oss utmärkt på den punkten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback