Flakresa

I fredags tog syrran studenten och jag fick följa med på flaket.
Det var en kul flakresa även om den självklart inte slog våran förra året. Trots regnet då.
Iallafall, redan efter första varvet i Sergel-rondellen hade drickan tagit slut. Jag hade bara druckit tre av mina åtta (nä, jag ville inte dricka upp alla åtta men ändå) cider när alla cider-burkar var försvunna. Jäkla människor och sno av andra! Så himla respektlöst!
Sammanlagt var det runt tio burkar som var borta för oss. Jäkla typer!
Aja, det var kul ändå.
Höjdpunkten var när vi åkte på Kungsgatan och såg Conny Vesterlund (landslagsspelare i innebandy) som stod på trottoaren. Jag och syrran skrek för allt vad vi hade:
-Coooonny! Coooonny!

Han såg lite förvirrad ut först men sen vinkade han glatt.

Riktigt kul hade jag på flaket!

Efter en tids åkning var vi påväg bort från stan. Ungefär vid Rålis var det kisspaus. Jag tänkte att eftersom jag inte var sådär jättekissnödig och flaket skulle stanna snart i Kristineberg så kunde jag ju istället stanna på flaket och ta en massa fula bilder på syrran. Så det gjorde jag.
Lastbilen fortsatte sen köra men i rondellen så vände vi och körde tillbaka in mot stan.
Oh no, tänkte jag. Det här kommer inte bli kul. Och det blev det inte heller.
Jag har nog aldrig varit så kissnödig i hela mitt liv.
Det var det enda jag kunde tänka på den sista halvtimmen. Den delen av resan var inte speciellt kul.
En tjej fick sitta och peppa mig de sista fem minuterna och säga att det inte var långt kvar.
Men vilken lättnad när flaket stannade sen.
Jag var självklart beredd på å få hoppa av och råkade väl tränga mig lite i "kön" för en bitching tjej sa spydigt att:
"Du får faktiskt vänta på din tur lilla tjejen!"
Som om jag brydde mig om henne då...
Men fy vad skönt det var att få kissa sen. Ändå hade jag ont efteråt i ryggen. Hade väl suttit och spänt mig så mycke antar jag.
Usch, jag vill aldrig vara så kissnödig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback